Els taxistes implanten una nova aplicació que silencia el mític telèfon de la Rambla

0
413

Des de la setmana passada els professionals de Figueres i de Vilafant reben les trucades directament als mòbils


Els mítics telèfons que els taxistes de l’àrea metropolitana de Figueres tenen a la part alta de la Rambla i a davant de l’estació del tren convencional ja no sonaran més. I és que la setmana passada l’associació Taxis Figueres Vilafant (que agrupa 29 dels 30 professionals que tenen llicència als dos municipis) van automatitzar el seu sistema de trucades per agilitzar el servei que ofereixen. Més concretament, van implantar una aplicació interna que els permetrà rebre les trucades dels clients directament als telèfons mòbils.

Tal com explica el portaveu de l’agrupació, Enrique Expósito, “de cara a l’usuari no ha canviat res, perquè tenim els mateixos números de telèfon que teníem i tot continua igual; però de cara a nosaltres, els telèfons de tota la vida s’han tancat”. Des de dilluns de la setmana passada les trucades es desvien a una centraleta virtual que les deriva al primer taxi que hi ha disponible. El programa té un sistema de geolocalització que els localitza i posiciona quan arriben a la parada, però també detecta si estan lliures en algun altre punt de la ciutat. I això permet que sempre hi hagi algú que respongui a les trucades. “Fins ara, si no hi havia cap taxi a la Rambla havies de trucar a l’estació o buscar-te la vida com poguessis… Però això ja s’ha acabat. Ara la trucada es desvia automàticament al primer taxi lliure, encara que estigui voltant per Figueres”, explica Expósito, que afegeix: “Físicament l’usuari no ho veurà, però s’adonarà que el servei ha millorat.”

De fet, tot i que només fa una setmana que el sistema està actiu, els taxistes ja hi han notat millores. D’una banda, perquè “és molt més pràctic no haver d’estar al costat del telèfon vigilant si sona o no sona”; i d’altra banda, perquè els usuaris ja els han fet saber que el nou sistema és molt més efectiu perquè sempre els responen a la primera. A més, Expósito afegeix que els veïns i visitants que passejaven per la Rambla o prenien alguna cosa a les terrasses ja no pateixen la molèstia del telèfon.

App per als clients

Coincidint amb el canvi en el sistema de comunicacions internes, la central de reserves dels taxistes figuerencs també es va afegir la setmana passada al sistema Ey! Taxi. Es tracta d’una aplicació per a telèfons mòbils que permet als clients sol·licitar el servei per la via telemàtica. És a dir, que els ciutadans només s’han de descarregar el programa, registrar-se i demanar el taxi, ja sigui per al moment o fer una reserva programada per a una altra hora o un altre dia. A més, com que també té un sistema de geolocalització, a través de la mateixa aplicació els usuaris poden veure en directe com el taxi va arribant, quant tardarà o quin tipus de vehicle és. I quan acaba el servei, el poden valorar.

Ey! Taxi es va crear fa un any i mig a Barcelona, però amb el temps ha anat agafant un abast nacional.

Leave a Reply

Sigues el primer a comentar!

Notificar-li
avatar
wpDiscuz