Els Pressupostos Generals de l’Estat 2022 reserven 822.010 euros per a l’Alt Empordà

0
936

Es tracta d’uns comptes força genèrics que, en el cas de la comarca, només destinen partides concretes a l’A-2


El projecte de Pressupostos Generals de l’Estat (PGE) per al 2022 que el Govern espanyol va entrar dimecres al Congrés dels Diputats destina un total de 108,13 milions d’euros a les comarques gironines, però només 822.010 euros a l’Alt Empordà. Tot i així, es tracta d’una partida superior a la d’aquest 2021, que era de 650.000 euros. Els projectes programats, però, són els mateixos, centrats bàsicament en l’A-2.

De fet, el 2022 és l’any en què, segons les previsions d’aquests PGE, ha d’acabar la redacció dels quatre projectes relacionats amb la part alt-empordanesa de la carretera nacional, el desdoblament de la qual ja està descartat. El més costós és el que afecta el tram Figueres-Pont de Molins, valorat en un total d’1.952.250 euros, que va començar el 2008. Per a aquest any s’hi han reservat 195.350 euros. Les altres tres intervencions tenen partides assignades des del 2013. La variant de Pont de Molins, pressupostada en 868.5110 euros, aquest 2022 té reservats 200.000 euros; el tram Bàscara-variant de Figueres, pressupostat en 793.180 euros, té una partida de 271.140 euros, i el tram Orriols-Bàscara, amb un cost total de 624.210 euros, té una partida de 155.520 euros. Malgrat totes aquestes previsions, però, fins a data d’avui les màquines encara no han trepitjat el terreny.

Pel que fa a les obres de la fortalesa de Sant Ferran de Figueres, aquest any l’Estat hi ha fet un parèntesi pressupostari i no hi destinarà cap partida. El projecte està valorat en un total d’1.080.540 euros. L’any d’inici era aquest 2021 (quan s’hi havia reservat una partida de 250.000 euros) i l’any de finalització està programat pel 2024. El 2023 el Govern espanyol té projectat destinar-hi 300.000 euros i el 2024, 365.000 euros més.

D’altra banda, el document publicat per la Moncloa inclou moltes partides genèriques, una part de les quals també haurien de revertir a l’Alt Empordà. Es tracta, per exemple, de millores ferroviàries (la subdelegació del Govern ja ha avançat que es renovarà la catenària del tram Figueres-Portbou i que es construiran noves subestacions a Figueres i a Portbou), intervencions a l’autopista (que recordem que amb la fi de la concessió ha passat a ser de gestió estatal) o actuacions de manteniment del litoral, entre d’altres. Paral·lelament, la subdelegació també ha avançat que l’Estat finançarà el 50% de les obres per adequar les muralles i fossars de l’entorn del baluard de Sant Andreu de la Ciutadella de Roses.

Leave a Reply

avatar
   
Notificar-li