
LâEcomuseu-Farinera presenta âGeografies COMPARTIDESâ, un recorregut pel paisatge humĂ del municipi
LâEcomuseu-Farinera de CastellĂł dâEmpĂșries ha inaugurat, amb motiu de les festes del Carme, «Geografies COMPARTIDES», comissariada per Pilar FarrĂ©s i Manel Puig. Es tracta dâun recorregut per la memĂČria histĂČrica i el paisatge humĂ del municipi a travĂ©s de la fotografia. Aquesta exposiciĂł segueix lâestela de la mostra «Geografies MENUDES», que van realitzar els mateixos comissaris lâany passat.
«Geografies COMPARTIDES» presenta la vida quotidiana del poble a partir de les histĂČries dâaquells âpetits i grans, homes i donesâ que hi viuen. Tot i que la fotografia hi tĂ© molt de pes, sâhan integrat altres disciplines artĂstiques. Joan BasĂ ha filmat, durant diversos mesos, els carrers de CastellĂł i Empuriabrava. Els alumnes de cicle inicial i mitjĂ de lâEscola Ruiz Amado tambĂ© han aportat la seva visiĂł sobre la vila amb els seus dibuixos. A mĂ©s, sâincorporaran il·lustracions de lâassociaciĂł Urban Sketchers de Girona, que visitarĂ el poble el proper 20 de juliol.
Pel que fa a les fotografies, es poden veure imatges histĂČriques, que ha cedit lâArxiu Municipal. Manel Puig, per la seva banda, ha recopilat fotografies estereoscĂČpiques i que es poden visualitzar amb ulleres 3D. La instal·laciĂł es complementa amb un catĂ leg i romandrĂ oberta, de manera gratuĂŻta, fins al 6 dâoctubre del 2019.
Leave a Reply