El turisme nàutic de l’Alt Empordà esquiva la crisi gràcies a l’exclusivitat dels canals

0
138

El turisme nàutic i el model de negoci vinculat a la construcció i venda de vaixells es troba immers en una crisi sense precedents, però l’Alt Empordà s’ha convertit en un oasi enmig d’un desert de recessió. Així, els ports esportius de la comarca i les empreses del sector -només a Empuriabrava n’hi ha més de 40 que s’hi dediquen- coincideixen a assenyalar que el descens en estades als ports ha estat molt insignificant i que estan treballant a nivells similars als de l’any passat. “Es nota algun canvi en hàbits, però la disminució en alguns serveis es compensa amb un increment en altres”, explica el gerent del Club Nàutic de l’Escala, Raimon Roca, que ha admès que el primer trimestre d’aquest any sí que es va notar una davallada més forta, “però aquesta temporada estem treballant en uns nivells similars als de 2008, amb descensos poc significatius”.
També el regidor de Promoció Econòmica de l’Ajuntament de Castelló d’Empúries, Pere Iglesias, coincideix amb aquests plantejaments. “A Empuriabrava és un sector molt consolidat i l’especificitat del nostre model de marina residencial amb canals contribueix a fer que les empreses estiguin resistint, malgrat les evidents dificultats per la conjuntura econòmica”, diu Iglesias. La situació a la comarca contrasta amb el darrer informe d’ANEN, l’associació que congrega les empreses nàutiques de tot l’Estat, que indica que les matriculacions d’embarcacions d’esbarjo han caigut al voltant del 30% a Catalunya en comparació al mateix període de l’any anterior. A Girona la davallada és del 35,14 per cent. L’ANEN alerta que el sector de la nàutica “continua oferint xifres molt negatives i afronta una crisi sense precedents”. Segons l’associació, el nombre de matriculacions d’enguany posa de relleu “que existeix una crisi generalitzada en el sector de la nàutica de lleure que ha provocat un retrocés de la demanda fins a nivells anteriors al 2002”. L’informe de l’ANEN només té en compte les matriculacions d’embarcacions noves destinades a ús particular, però no les de segona mà que es rematriculen en canviar de mans.

Leave a Reply

Sigues el primer a comentar!

Notificar-li
avatar
wpDiscuz