El tren que va passar abans d’hora

0
802

Renfe Mercaderies inicia un servei regular de transport d’automòbils des de França fins al port de Barcelona


 

Un nou servei de mercaderies de Renfe en alta velocitat va començar a operar la setmana passada. Es tracta d’un transport d’automòbils, amb trens de 700 metres de llargada. El servei va des de la localitat francesa del Soler, al districte de Perpinyà, fins al port de Barcelona, i travessant el túnel del Pertús.

Coincidint amb l’estrena, dijous passat, a les 22 h, es va convocar els mitjans de comunicació a l’estació del TAV Figueres-Vilafant per donar més detalls del nou servei i prendre imatges. A la trobada també hi havia representants d’ADIF. Passats dos quarts d’onze de la nit, responsables de l’estació van comunicar als presents que l’esperat tren havia passat per l’estació alt-empordanesa cap a dos quarts de nou del vespre. Això va deixar sorpresos els presents, tant als professionals dels mitjans, que es van quedar sense la imatge de la notícia, com al mateix representant d’Adif. Val a dir, però, que Renfe va demanar disculpes als mitjans per la convocatòria fallida i amb una nota de premsa ha pogut informar del servei.

22 vagons. El nou tren de mercaderies és el més llarg de Renfe que opera en alta velocitat (ample UIC). El tren està compost de 22 vagons amb capacitat per a uns 250 vehicles de fabricació alemanya procedents de Kornwestheim, que Renfe Mercaderies opera en col·laboració amb DB Cargo. El transport tindrà una freqüència inicial de dos trens a la setmana, que s’anirà incrementant fins a arribar als quatre el pròxim mes de juliol.

MEDI AMBIENT. Renfe Mercaderies aposta per un procés d’internacionalització dins del Pla de gestió 2017-2019. La companyia ha de gestionar un trànsit, excepcional per la seva llargada, amb l’operador alemany, iniciar-lo en territori francès i realitzar-lo per les vies d’ample internacional fins a arribar al port de Barcelona. Al mateix temps aquesta operació és un important estalvi mediambiental, ja que el transport per ferrocarril d’aquest volum de vehicles -250 per tren- estalvia la circulació d’almenys 42 camions. Aquest fet contribueix a establir un sistema més sostenible i a complir l’objectiu de reduir les emissions de gasos d’efecte hivernacle marcat per la Unió Europea. A més, la circulació d’aquests trens implica també l’optimització dels recursos, ja que la capacitat de transport s’incrementa al voltant del 25%. Les vies d’alta velocitat al seu pas per l’Alt Empordà veuran passar així el tren més llarg de mercaderies.

Leave a Reply

avatar
   
Notificar-li