El treball del nou POUM preveu entre 61.000 i 72.000 habitants a Figueres el 2050

0
799

Els redactors del projecte recomanen mantenir les dues estacions i soterrar les vies del tren convencional al centre


 

La Figueres del futur s’ha començat a definir amb l’aprovació -al Ple de dijous passat- de l’avanç del POUM (Pla d’Ordenació Urbanística Municipal). Aquest és el document que ha de traçar el full de ruta a seguir per substituir el pla actual, que és del 1983. Fa tres anys que l’equip redactor té enllestit l’esborrany i després d’una presentació pública el passat mes de març, el Ple municipal ha donat llum verda a l’esbós amb 16 vots a favor, 3 en contra i 2 abstencions. El PSC va votar negativament perquè no comparteix la proposta recomanada de mantenir les dues estacions. Cs, per la seva banda, justifica l’abstenció perquè no ha estat present durant la confecció del document, ja que no tenia regidors al plenari.

TRES ESCENARIS. L’equip redactor del nou POUM fa una diagnosi de la Figueres actual i de com el planejament vigent la faria evolucionar. Si no es canvia el POUM fet fa 30 anys -i se segueix la seva línia- els experts creuen que l’estructura urbana actual no podria suportar un creixement potencial que passaria dels 46.000 als 72.843 habitants i contemplaria la possibilitat de construir 14.127 habitatges nous. Aquest seria un dels tres escenaris possibles de la Figueres dels pròxims anys. Els redactors del document l’anomenen la proposta 0.

El segon escenari (1) planteja situar el creixement centrant les infraestructures a la banda oest de la ciutat. Això implicaria tenir l’estació del TAV intermodal i desplaçar la línia del tren convencional de manera que desapareixeria l’actual estació al centre de la ciutat. Per fer possible l’enllaç de la línia d’alta velocitat amb la convencional s’hauria de construir una variant nord per sobre del Castell. Seguint aquest model es preveu passar a tenir una població de 61.638 habitants i es podrien construir fins a 8.363 habitatges nous.


La tercera opció (2) és la més viable segons els redactors del document [vegeu la peça]. La clau és mantenir les dues estacions i amb aquest escenari es preveu un creixement potencial de població de fins a 61.150 habitants i uns 8.112 habitatges nous, que se sumarien als 20.937 actuals.

De moment totes les opcions estan sobre la taula i ara queda pendent una nova ronda de participació ciutadana que defineixi l’opció a seguir. Tot i això, hi ha qüestions que no generen dubte. Cal reduir la densitat urbana, i cohesionar els barris amb espais públics o zones verdes.

Leave a Reply

Sigues el primer a comentar!

Notificar-li
avatar
wpDiscuz