El TGV i els altres ferrocarrils

0
458

L’entrada en funcionament de la línia d’alta velocitat entre Barcelona i París permetrà que Catalunya i l’Alt Empordà facin un pas de gegant i s’obrin a Europa i al món. Ningú dubta de la necessitat i la utilitat d’aquesta infraestructura, que arriba amb massa anys de retard. Ara bé, la cinquena Cimera de Ciutats per l’Alta Velocitat va reivindicar una cosa que per a molts passa desapercebuda i que també és clau per a la connectivitat de la comarca i del país: la xarxa de trens convencionals. A ningú se li escapa que l’usuari majoritari del TGV serà turista o home de negocis. En canvi, el del ferrocarril regional continuarà essent el de la quotidianitat: treballadors i estudiants que diàriament es desplacen en tren i que no es poden permetre pagar assíduament el preu del bitllet del TGV. I en el cas de l’Alt Empordà, tampoc es pot oblidar que al final de la línia convencional hi ha Portbou, una estació que espera la seva darrera oportunitat.

Leave a Reply

avatar
   
Notificar-li