El ritme imparable de l’Acústica

0
485

La dissetena edició del festival ha generat un impacte econòmic de prop de 2,5 milions d’euros, un 8% més que el 2017


 

«Només donem bones notícies», assegura el promotor de l’Acústica de Figueres, Xavi Pascual. I és que si acabada la 17a edició del festival es va anunciar que s’havien superat els 100.000 espectadors, arribant als 108.000 i creixent un 8%, l’impacte econòmic que s’ha generat enguany és de prop de 2.500.000 euros, entre un 5% i un 8% més, també, que el 2017. Les dades, provinents d’un estudi encarregat des de l’Ajuntament figuerenc, conclouen que els assistents van gastar de mitjana 29 euros i que l’impacte directe cap a la ciutat ha estat d’1.669.000 euros. I, amb aquestes xifres, es calcula que per cada euro invertit pel consistori, s’ha obtingut un retorn de 9,44 euros.

‘17 ANYS DE CREIXEMENT’. «Som dels pocs projectes culturals del país que podem presentar un creixement econòmic i d’espectadors any rere any», assenyala Pascual, de Promo Arts Music. I recalca: «No presentem només un 8% més de creixement, sinó 17 anys». L’evolució és inequívoca. L’Acústica va aparèixer el 2002 i, aleshores, va comptar amb 3.000 persones. Fins ara, continuen imparables: «Davant l’amenaça, hem intentat no morir d’èxit», diu el figuerenc, que atribueix el creixement a la «diversificació d’escenaris i de públic» i el d’aquest any, a l’aposta per a la l’obertura de la Rambla la nit de dijous.

Com apunta l’Anuari de la Música Catalana, l’esdeveniment es manté entre els tres festivals amb més convocatòria, només per darrere del Primavera Sound i el Sònar i molt per davant del quart. Per la seva «aposta per la cantera i la regeneració escènica», en paraules de Pascual, s’ha convertit en el segon amb més artistes emergents de Catalunya i en el primer amb més dones músics.

RETORN A LA CIUTAT. L’alcaldessa de Figueres, Marta Felip, valora que la dissetena edició ha estat «tan exitosa com dificultosa per la seva realització»: «Recordem els mesos d’incertesa per la dificultat tècnica, que es va superar perquè hi vam posar tots els esforços», afegeix. I és que aquest març, després dels dubtes sobre la seva continuïtat, el consistori va signar un conveni de tres anys amb l’Acústica i en garanteix una aportació anual de 240.000 euros fins al 2020. Aquest suport ha permès a Promo Arts Music començar a tancar els grups per l’any que ve. A hores d’ara, el 38% del cartell ja està confirmat. Amb tot, Felip considera que «més que una subvenció és una inversió» i que el retorn del festival és «intangible», que es tradueix en «orgull de ciutat i projecció exterior».

L’OPINIÓ DELS ASSISTENTS. El públic, a través d’enquestes, ha puntuat l’Acústica amb una nota d’excel·lent: de 9,2. En el 83% dels casos els enquestats recomanarien a un conegut els concerts, i no hi ha hagut cap valoració negativa. Les més propostes de millora més recurrents han estat oferir més llocs per seure i programar dues edicions anuals. Aquesta última queda descartada pels promotors, que tampoc tenen la intenció d’ampliar el programa més dies. De moment, s’han posat a treballar per a l’Acústica del 2019, la de la majoria d’edat. Segurament conscients que el creixement mai és il·limitat, tenen les receptes per no morir d’èxit i una alta exigència. I Pascual mostra la confiança, la visió i el repte de sumar edicions sense estancar-se.

Leave a Reply

Sigues el primer a comentar!

Notificar-li
avatar
wpDiscuz