El ritme imparable de l’AcĂșstica

0
703

La dissetena ediciĂł del festival ha generat un impacte econĂČmic de prop de 2,5 milions d’euros, un 8% mĂ©s que el 2017


 

«NomĂ©s donem bones notĂ­cies», assegura el promotor de l’AcĂșstica de Figueres, Xavi Pascual. I Ă©s que si acabada la 17a ediciĂł del festival es va anunciar que s’havien superat els 100.000 espectadors, arribant als 108.000 i creixent un 8%, l’impacte econĂČmic que s’ha generat enguany Ă©s de prop de 2.500.000 euros, entre un 5% i un 8% mĂ©s, tambĂ©, que el 2017. Les dades, provinents d’un estudi encarregat des de l’Ajuntament figuerenc, conclouen que els assistents van gastar de mitjana 29 euros i que l’impacte directe cap a la ciutat ha estat d’1.669.000 euros. I, amb aquestes xifres, es calcula que per cada euro invertit pel consistori, s’ha obtingut un retorn de 9,44 euros.

‘17 ANYS DE CREIXEMENT’. «Som dels pocs projectes culturals del paĂ­s que podem presentar un creixement econĂČmic i d’espectadors any rere any», assenyala Pascual, de Promo Arts Music. I recalca: «No presentem nomĂ©s un 8% mĂ©s de creixement, sinĂł 17 anys». L’evoluciĂł Ă©s inequĂ­voca. L’AcĂșstica va aparĂšixer el 2002 i, aleshores, va comptar amb 3.000 persones. Fins ara, continuen imparables: «Davant l’amenaça, hem intentat no morir d’ùxit», diu el figuerenc, que atribueix el creixement a la «diversificaciĂł d’escenaris i de pĂșblic» i el d’aquest any, a l’aposta per a la l’obertura de la Rambla la nit de dijous.

Com apunta l’Anuari de la MĂșsica Catalana, l’esdeveniment es mantĂ© entre els tres festivals amb mĂ©s convocatĂČria, nomĂ©s per darrere del Primavera Sound i el SĂČnar i molt per davant del quart. Per la seva «aposta per la cantera i la regeneraciĂł escĂšnica», en paraules de Pascual, s’ha convertit en el segon amb mĂ©s artistes emergents de Catalunya i en el primer amb mĂ©s dones mĂșsics.

RETORN A LA CIUTAT. L’alcaldessa de Figueres, Marta Felip, valora que la dissetena ediciĂł ha estat «tan exitosa com dificultosa per la seva realització»: «Recordem els mesos d’incertesa per la dificultat tĂšcnica, que es va superar perquĂš hi vam posar tots els esforços», afegeix. I Ă©s que aquest març, desprĂ©s dels dubtes sobre la seva continuĂŻtat, el consistori va signar un conveni de tres anys amb l’AcĂșstica i en garanteix una aportaciĂł anual de 240.000 euros fins al 2020. Aquest suport ha permĂšs a Promo Arts Music començar a tancar els grups per l’any que ve. A hores d’ara, el 38% del cartell ja estĂ  confirmat. Amb tot, Felip considera que «mĂ©s que una subvenciĂł Ă©s una inversió» i que el retorn del festival Ă©s «intangible», que es tradueix en «orgull de ciutat i projecciĂł exterior».

L’OPINIÓ DELS ASSISTENTS. El pĂșblic, a travĂ©s d’enquestes, ha puntuat l’AcĂșstica amb una nota d’excel·lent: de 9,2. En el 83% dels casos els enquestats recomanarien a un conegut els concerts, i no hi ha hagut cap valoraciĂł negativa. Les mĂ©s propostes de millora mĂ©s recurrents han estat oferir mĂ©s llocs per seure i programar dues edicions anuals. Aquesta Ășltima queda descartada pels promotors, que tampoc tenen la intenciĂł d’ampliar el programa mĂ©s dies. De moment, s’han posat a treballar per a l’AcĂșstica del 2019, la de la majoria d’edat. Segurament conscients que el creixement mai Ă©s il·limitat, tenen les receptes per no morir d’ùxit i una alta exigĂšncia. I Pascual mostra la confiança, la visiĂł i el repte de sumar edicions sense estancar-se.

Leave a Reply

Sigues el primer a comentar!

Notificar-li
avatar
wpDiscuz