El pressupost de l’Estat torna a relegar el desdoblament de l’N-II

0
898

A part de les cruïlles de Pontós i Garrigàs, aquest any només s’invertiran 549.000 euros per redactar projectes. I el mateix passarà a l’A-26 entre Figueres i Besalú


 

Nova estocada de l’Estat espanyol al desdoblament del tram alt-empordanès de la carretera N-II. El projecte de pressupostos generals per al 2019 que es va presentar la setmana passada al Congrés torna a relegar el projecte a inversions merament testimonials: 549.000 euros per a tots els trams compresos entre la Jonquera i Orriols, incloent-hi les variants de Bàscara i Pont de Molins. Majoritàriament són 100.000 euros per tram, que només serviran per redactar informes.

Per treballar sobre el terreny, els comptes només preveuen 1.185.800 euros per acabar de desdoblar el tram de 3,4 km que enllaça Orriols amb Medinyà, les obres del qual van començar fa més de 10 anys (el 2008), que està previst que estiguin enllestides a la primavera. I també consignen 1.289.970 euros per a les interseccions de Pontós i Garrigàs, tot i que l’any passat se n’hi havien consignat 4.252.000 i les obres encara no han començat.

D’altra banda, la situació és similar per a la futura A-26 (N-260 desdoblada), que _si s’aprova aquest document_ només rebrà 200.000 euros per al tram que va de Figueres a Besalú. En aquest cas, el 2018 es van consignar 3,7 milions per al tram Cabanelles-Besalú, les obres del qual sí que ja s’estan executant.

Paral·lelament, el projecte de pressupostos presentat la setmana passada destina 200.000 euros per a les obres de sanejament i restauració del baluard de Sant Narcís del castell de Sant Ferran. El projecte tindrà un cost total de 819.070 euros, i l’Estat preveu destinar-hi els 619.070 restants l’any 2020.

Ara la proposta ideada pel Govern de Pedro Sánchez haurà de passar tot el tràmit parlamentari. Una tramitació que, entre el debat i les posteriors modificacions, s’allargarà almenys fins a mitjans de març.

Leave a Reply

avatar
   
Notificar-li