El Patronat de Turisme allarga un any més el centenari de la Costa Brava

0
349

El president de la Diputació i del Patronat de Turisme Girona Costa Brava, Enric Vilert, ha anunciat a la fira de turisme de Madrid, Fitur, que la celebració del Centenari de la Costa Brava ha estat declarat per l’Estat Espanyol com a esdeveniment d’excepcional interès públic i això suposa que els actes es puguin allargar un any més, fins al setembre del 2010. Aquesta denominació també facilita que les empreses que apostin per patrocinar el centenari aconsegueixin importants avantatges fiscals. Per tant, el Patronat ara compta amb un any més de marge per ampliar les accions per celebrar i patrocinar aquest esdeveniment amb l’objectiu, segons ha dit Vilert, de ‘rellançar’ aquesta marca turística.

El Patronat ha presentat aquest esdeveniment a la fira de turisme internacional més important de l’estat i tant Vilert com el conseller d’Universitats, Innovació i Empresa, Josep Huguet, han remarcat que ha de servir per ‘rellançar la marca’. Huguet ha assenyalat que la Costa Brava ha estat pionera en la creació i consolidació de productes turístics però que, amb la celebració del centenari, ha ‘d’avaluar les potencialitats’ que té per poder-les explotar.
br/> El president de la Diputació, Enric Vilert, ha explicat a l’estand de Catalunya que la Costa Brava és una marca turística ‘potent i consolidada’ i un sector ‘primordial’ de les comarques gironines. ‘El centenari ens dóna l’excusa de recordar el passat però sobretot de fer un rellançament de la marca i del territori en totes les seves especificitats que són moltes’, ha declarat Vilert que ha dit que la riquesa i diversitat de productes turístics fa la Costa Brava ‘més forta’ davant les destinacions emergents i més barates. ‘En temps de crisi hem de ser optimistes i fer un pas endavant’, ha indicat.

El fet que ara s’allargui un any més la celebració, ha fet traslladar al 12 de setembre del 2010 l’acte pensat per a la clausura i també obre un nou ventall de temps perquè el Patronat inclogui noves accions, segons ha explicat la directora del Patronat, Dolors Batallé. A més, aquest fet també ha obligat als promotors a canviar el logotip on apareixia un ‘1908-2008’ que s’ha canviat per ‘Costa Brava, 100 anys’.

Aprofitant la fira de turisme, el Patronat també ha presentat un DVD promocional i fins diumenge es distribuirà informació a tots els visitants des de l’estand propi que tenen a l’espai de Turisme de Catalunya.

Per la seva banda, el conseller ha dit que, tot i que han notat una davallada dels turistes francesos, anglesos i italians, això s’ha vist compensat per l’augment dels turistes procedents del països nòrdics i de Rússia. De fet, Huguet ha dit que per aquest 2009 està previst que augmenti un 15% el nombre de turistes russos.

El conseller ha dit que s’està vivint un ‘canvi de model’ i que la Costa Brava ha perdut turistes que, per exemple, venien de la Catalunya del Nord i eren de baix poder adquisitiu per altres que venen del nord de França, que es desplacen amb avió i que gasten més diners durant les vacances.
 

Leave a Reply

avatar
   
Notificar-li