
Entre l’1 de gener i el 30 de novembre l’Alt Empordà només ha registrat 16 sinistres amb morts o ferits greus
Diuen que no hi ha mal que per bĂ© no vingui, i si alguna conseqüència positiva han tingut les restriccions de mobilitat dels darrers mesos en l’à mbit col·lectiu (mĂ©s enllĂ de frenar la Covid-19), Ă©s la reducciĂł de la sinistralitat viĂ ria. Entre l’1 de gener i el 30 de novembre d’aquest 2020, l’Alt EmpordĂ nomĂ©s ha registrat 170 accidents amb vĂctimes; Ă©s a dir, 112 menys que en el mateix perĂode del 2019 (quan n’hi va haver 282). Això representa un descens del 39,7%. Però si es comparen les xifres amb les del 2010, que Ă©s l’any de referència per al compliment dels objectius europeus, la baixada Ă©s encara mĂ©s forta: del 44,3% (aleshores les carreteres alt-empordaneses van registrar 305 xocs amb vĂctimes).
Aquestes són només algunes de les dades que ha fet públiques aquesta setmana el Servei Català de Trà nsit (SCT). Tanmateix, no són les més destacades: el descens més marcat s’ha donat en el nombre d’accidents mortals, que ha baixat un 80%. De fet, aquest any a la comarca només n’hi ha hagut un: el que va tenir lloc el matà del 10 de setembre a l’N-260, al seu pas per Pedret i Marzà , quan un camió d’escombraries va sortir de la via i va bolcar. El copilot, un figuerenc de 60 anys, va morir a l’acte, i el conductor va resultar ferit, però no de gravetat.
Pel que fa al nombre d’accidents amb morts o ferits greus, aquest any ha baixat un 66,7% respecte del 2019 (n’hi ha hagut 16, i l’any passat 48), i un 64,4% respecte del 2010. El nombre de ferits greus també ha anat a la baixa, i ha passat dels 46 del 2019 als 16 d’aquest 2020 (és a dir, un 65,2% menys), i el mateix ha passat amb els ferits lleus, que han disminuït un 45,2% (s’ha passat dels 398 als 218).
Val a dir que, en l’à mbit català , el descens d’accidents mortals ha sigut del 42,9% respecte del 2019, i del 57,3% respecte del 2010. I a la demarcació de Girona, del 40% respecte del 2019, i del 72,4% respecte del 2010 (quan els camions encara podien circular lliurement per l’N-II).
En qualsevol cas, fonts del Servei Català de Trà nsit destaquen: «S’ha de tenir en compte que la reducció de la sinistralitat s’ha produït en un context marcat pel descens de la mobilitat arran de les restriccions establertes per frenar la transmissió de la Covid-19». I és que malgrat que en aquest segon rebrot es permet més mobilitat que en la primera onada de coronavirus, entre el març i el juny els alt-empordanesos vam estar prà cticament tres mesos tancats a casa.
Leave a Reply