L’espai d’exposicions servirà per desenvolupar una proposta educativa relacionada amb la cultura i les arts
El Museu de l’Empordà i l’Institut Ramon Muntaner han signat un conveni de col·laboració. El Museu es convertirà en una aula per a l’alumnat del cicle superior d’Educació Infantil, que desenvoluparà el seu currÃculum a l’espai d’exposicions com a base dels seus continguts.
Per mitjà d’una proposta de co-creació centrada en dues metodologies, learning by doing i desing thinking, l’alumnat del cicle superior d’Educació Infantil del Muntaner desenvoluparà una proposta educativa relacionada amb la cultura i les arts.
Basada en la teoria del nord-americà John Dewey, la metodologia del learning by doing es basa en el principi fonamental que l’aprenentatge ha de ser una acció rellevant i prà ctica, i no pas teòrica i passiva. De fet, existeixen diversos estudis que asseguren que un aprenentatge prà ctic o aplicat és molt més efectiu que el passiu, ja que els continguts i les prà ctiques apresos queden molt més fixats en la nostra memòria.
Aquesta filosofia és la base fonamental de la proposta, ja que la defineix des de la seva perspectiva metodològica general.
El design thinking (o ‘pensament de disseny’) és una metodologia orientada a la ideació de solucions dins un marc proposat, la qual s’empra en el context de la professió i prà ctica del disseny.
En total s’han previst quatre sessions, els dijous, de les 15.30 h a les 20 h. La primera sessió va tenir lloc la setmana passada.
Leave a Reply