El Museu de l’Empordà, més participatiu i obert a la ciutat

0
1350

Eduard Bech planteja crear un laboratori tecnològic i impulsar una estratègia digital per donar-lo a conèixer


 

“Obrir-lo a la ciutat i fer-lo més participatiu”. És el que vol fer durant els pròxims quatre anys el nou director del Museu de l’Empordà, de Figueres, Eduard Bech. Tres anys després de l’acomiadament de l’anterior responsable, Anna Capella, i d’un llarg procés de canvi de gestió, l’Ajuntament va presentar dimecres el full de ruta del centre que busca donar-li l’impuls necessari per convertir-lo en un “agent de dinamització cultural, educatiu i de cohesió social”, segons va explicar l’alcaldessa de la ciutat, Marta Felip. Per aconseguir-ho, Bech, que s’acaba d’incorporar a la plaça de direcció, planteja “crear un laboratori tecnològic” dedicat a la innovació, en col·laboració amb diverses universitats, i “implementar una estratègia digital” que l’acosti a la ciutadania.

En l’acte de presentació, Bech ha explicat que el nou projecte, titulat El Museu de l’Empordà, més enllà de l’art, gira a voltant de quatre grans eixos. Primer, fer un “museu sorprenent”, amb estratègies de relat de marca, ludificació i narratives transmèdia per aconseguir un vincle emocional amb la institució, i segon, convertir-lo en un “equipament inclusiu”, que treballi en coordinació amb els diferents departaments de l’Ajuntament i ajudi a crear una comunitat, perquè “el Museu és de la gent”. En aquest sentit, el tercer punt del projecte busca fer-lo més participatiu i, el quart, “connectar-lo mitjançant una estratègia digital” amb la gent i el seu entorn.

EXPOSICIÓ PERMANENT. A més, Bech planteja la creació d’un MuseuEmpordàLab, una mena de laboratori tecnològic dedicat a la innovació en col·laboració amb diverses universitats catalanes, la Generalitat i el Centre de Visió per Computador del Parc Tecnològic de la UAB. La intenció és atraure públic jove i “oferir un espai obert a les empreses per provar productes nous”.

També es vol treballar la vessant educativa per mitjà de diverses “aules transversals” que permetin atendre tots els segments de públic, “dels 0 als 99 anys”.

Bech ha explicat que vol tirar endavant una estratègia comercial encaminada a crear productes culturals per atraure visitants, tot i que aquest no és l’objectiu principal del seu projecte. Més que aconseguir visitants, el que vol és que aquests visitants es facin seu el museu i hi vulguin tornar.

Per la seva banda, l’alcaldessa de Figueres, Marta Felip, ha assegurat que l’impuls del Museu de l’Empordà era una de les assignatures pendents de la ciutat i un dels eixos de mandat de l’actual govern. Pel que fa a la dotació econòmica, l’Ajuntament preveu incrementar-la al pressupost del 2018 passant dels 175.000 als 220.000 euros.

Leave a Reply

avatar
   
Notificar-li