El Mundial de MotoGP alça el teló

0
888

La competició tornarà a comptar amb el pilot rosinc Maverick Viñales (Yamaha) com un dels grans aspirants al títol


 

Amb el Mundial 2020 atípic encara cuejant en els records de pilots, equips i aficionats, MotoGP arrenca aquest cap de setmana un nou curs recuperant una certa normalitat. Sobretot, el que retorna és el volum de proves instal·lades al calendari, que provisionalment són 19 a l’espera de concretar la possible adhesió del Gran Premi d’Argentina i del Gran Premi de les Amèriques, encara pendents de confirmar.

Tot i l’increment de cites, però, el Mundial d’enguany continuarà subjecte al desenvolupament pandèmic. Això, d’una banda, significa que les normatives sanitàries es mantindran inflexibles, amb el distanciament, la higiene i l’absència de públic a les grades com a trets més distintius, i de l’altra també suposa que el transcurs del campionat podrà variar en funció del context que presenti la covid-19 al territori respectiu.

I enmig d’aquest paisatge, un alt-empordanès. El rosinc Maverick Viñales (Yamaha Monster) afronta la seva cinquena temporada a la categoria reina del motociclisme amb l’objectiu de confirmar, d’una vegada per totes, que pot ser un valor clau en la lluita pel títol. El pilot de casa nostra, que ha firmat una pretemporada destacada, arriba al Mundial d’aquest 2021 després d’haver firmat un discret campionat l’any passat, on només va poder ser sisè a la classificació general amb un bagatge de tres podis: una primera posició a Misano i dos tercers llocs consecutius a Jerez.

Durant els tests oficials d’aquests dies, l’alt-empordanès s’ha mostrat optimista amb el rendiment de la M1, exceptuant les sortides, el seu principal mal endèmic. «Creiem que està preparada», va dir a les acaballes d’una de les sessions qui serà company d’equip del francès Fabio Quartararo, que aquesta temporada substitueix l’emblemàtic Valentino Rossi (Petronas) a l’equip oficial de la firma japonesa.

EL CALENDARI. La competició d’enguany arrencarà amb dues cites consecutives a Qatar. De fet, el traçat de Losail serà, en principi, l’únic destí que es repetirà, a més de convertir-se en una de les poques proves que es realitzaran fora del continent europeu: en aquest sentit, dels 18 circuits col·locats al calendari, un total de 13 es troben al Vell Continent. Un dels quals, precisament, el Gran Premi de Finlàndia que se celebrarà al circuit de KymiRing a l’estiu (11 de juliol), debutarà enguany al Mundial després que l’edició del 2020 s’hagués d’ajornar a causa de la covid-19.

Ja al tram final de la temporada, amb l’arribada de la tardor, el campionat farà un gir intercontinental i arribarà al Japó, Tailàndia, Austràlia i Malàisia.

ELS HORARIS, PENDENTS. El que queda per determinar, d’altra banda, són els horaris de cada Gran Premi. Així doncs, aquests quedaran fixats setmanes abans de cadascuna de les proves, en funció de les temperatures de cada país i intentant que les curses puguin ser televisades en horaris òptims per a tots els països. 

Leave a Reply

avatar
   
Notificar-li