El motor turístic de l’Escala mira cap al mar

0
778

El pla turĂ­stic de la ‘Mar d’EmpĂşries’ estĂ  format per 4 eixos: el producte, la promociĂł, el sistema d’informaciĂł i seguiment i la gestiĂł del turisme com a destinaciĂł


 

El concepte «Mar d’Empúries» aglutinarà l’oferta turística de l’Escala. Així es desprèn del Pla director de turisme del municipi, un informe que ha estat elaborant des de fa més d’un any l’empresa especialitzada Chias Marketing, que proposa una cinquantena d’accions fins al 2020.

En concret, el decàleg turístic escalenc destaca la vinculació del mar i la localitat des d’una perspectiva transversal: sigui a partir d’un punt de vista històric, amb Empúries com a punta de llança, fins a l’àmbit paisatgístic, nàutic o també gastronòmic.

ELS PALS DE PALLER. El pla turístic està format per 4 eixos: el producte, la promoció, el sistema d’informació i seguiment i la gestió del turisme com a destinació. Amb relació al primer punt, basat en la millora del producte, l’estudi es proposa vincular l’oferta i els espais relacionats amb el «món de l’anxova» fent accions conjuntes que relacionin Empúries, l’Alfolí de la Sal, el Museu de l’Anxova i de la Sal i el Centre d’Interpretació del Peix Maram, així com les fàbriques de salaó i activitats culturals com pot ser la Festa de la Sal. També es planteja potenciar Sant Martí d’Empúries o les rutes culturals que ofereix l’Escala.

Com a nous productes a potenciar, el Pla director de turisme dona especial rellevància al paper que ja ha començat a jugar l’Alfolí de la Sal com a museu de l’Escala i espai d’irradiació cultural, així com a la creació d’un passaport cultural que posi en relació els diferents recursos locals. A més, l’informe destaca l’aprofitament del potencial esportiu i del creixent turisme sostenible.

Leave a Reply

Sigues el primer a comentar!

Notificar-li
avatar
wpDiscuz