El motor que pot deixar de rugir

0
386

L’actual presidenta de la Penya Motorista Figueres, Berta Prats, deixarà el càrrec properament 


Ja fa temps que el Circuit dels Arcs no rugeix aquell soroll motoritzat tan característic de fa unes dècades, aquell que es deixava sentir quan el traçat estava considerat una de les millors instal·lacions del motocròs estatal i el bressol de la primera escola infantil de l’Estat, la que va veure la llum l’any 1973.

I és que després de ser un indret capdavanter i feu de diversos campionats nacionals i internacionals durant la dècada dels setanta i vuitanta, esdeveniments que van comptar amb esportistes posteriorment consagrats com Ángel Nieto, s’ha passat a un context, l’actual, pràcticament testimonial i on aquest any només s’hi realitzaran proves provincials a causa de la minsa capacitat infraestructural existent.

Aquest context decadent, més enllà del circuit, també es fa extensible de portes endins. L’actual presidenta, Berta Prats, deixarà properament el càrrec per motius incompatibilitats laborals i això farà que el club, mitjançant una reunió de la Junta, esclareixi el rumb que ha de seguir l’entitat, un camí que deixa entreveure dos destins a l’horitzó: o sorgeix la figura d’una nova persona que actuï com a president o el club quedarà en “Stand by”, el posicionament que ja tenia abans del 2007, quan la Junta liderada per l’empresari Josep Costa es va fer càrrec del timó amb l’objectiu de rememorar les bones èpoques. “Farem tot el possible per evitar aquesta situació, però sense la implicació de l’Ajuntament és difícil”, assenyalen des de la Penya.

En aquest sentit, el club lamenta la situació en la qual s’ha arribat i les poques ajudes que han rebut al llarg dels anys per part de l’administració municipal, que consideren poc consonants amb una trajectòria, la seva, que enguany arribarà als 58 anys. De fet, fa un any i mig la Junta es va reunir amb l’alcaldessa Marta Felip per reclamar més suport, tot i que de moment no han rebut resposta.

Cal recular la vista gairebé una dècada enrere per trobar el darrer gran esdeveniment que va aixecar la polseguera dels Arcs. Va ser l’any 2008 amb el Campionat d’Espanya de quads, una prova que va recordar les grans cites de trial, enduro o motocròs d’anys anteriors però que també va suposar un enorme maldecap organitzatiu, ja que es van haver tots els serveis, des de les dutxes i els vestidors fins a la sala de premsa, en barracons.

Per trobar els fonaments d’aquest problema logístic hem de viatjar fins a l’any 1984, quan l’espai es va aprovar com a zona verda en comptes de fer-ho aixoplugat amb el nom d’equipament esportiu. Aquest paradigma, que limita en gran mesura la celebració de proves, es va intentar eradicar el 2007 conjuntament amb l’actual conseller de Cultura de la Generalitat, Santi Vila, a l’alcaldia. Llavors, es va donar forma a un projecte d’un nou circuit a un altre emplaçament i amb tots els requisits infraestructurals necessaris, un somni que havia d’inaugurar-se l’any 2014 però que finalment va caure en l’oblit.

La Cursa Americana de Borrassà compleix deu anys

Més enllà de les provincials o dels entrenaments que protagonitzen els pilots estrangers durant els mesos d’hivern, una de les activitats principals organitzada per la Penya continua essent la Cursa Americana de Borrassà. La prova va arribar el diumenge 26 de febrer, a la desena edició, i ho va fer amb un total de 116 pilots. Els vencedors van ser els següents: Èric Rubio (50 Debutants); Josep Crous (50cc); Ivan Polvillo (65cc); Daniel Agea (85cc); Sergi Coll (Clàssiques); Nil Bussot (Elit); Jeremy Guarnomi (Master-29); David Martínez (Master-39), i Carles Moreno (Veterans).

Leave a Reply

Sigues el primer a comentar!

Notificar-li
avatar
wpDiscuz