El motor que pot deixar de rugir

0
1076

L’actual presidenta de la Penya Motorista Figueres, Berta Prats, deixarà el càrrec properament 


Ja fa temps que el Circuit dels Arcs no rugeix aquell soroll motoritzat tan caracterĂ­stic de fa unes dĂšcades, aquell que es deixava sentir quan el traçat estava considerat una de les millors instal·lacions del motocrĂČs estatal i el bressol de la primera escola infantil de l’Estat, la que va veure la llum l’any 1973.

I Ă©s que desprĂ©s de ser un indret capdavanter i feu de diversos campionats nacionals i internacionals durant la dĂšcada dels setanta i vuitanta, esdeveniments que van comptar amb esportistes posteriorment consagrats com Ángel Nieto, s’ha passat a un context, l’actual, prĂ cticament testimonial i on aquest any nomĂ©s s’hi realitzaran proves provincials a causa de la minsa capacitat infraestructural existent.

Aquest context decadent, mĂ©s enllĂ  del circuit, tambĂ© es fa extensible de portes endins. L’actual presidenta, Berta Prats, deixarĂ  properament el cĂ rrec per motius incompatibilitats laborals i aixĂČ farĂ  que el club, mitjançant una reuniĂł de la Junta, esclareixi el rumb que ha de seguir l’entitat, un camĂ­ que deixa entreveure dos destins a l’horitzĂł: o sorgeix la figura d’una nova persona que actuĂŻ com a president o el club quedarĂ  en “Stand by”, el posicionament que ja tenia abans del 2007, quan la Junta liderada per l’empresari Josep Costa es va fer cĂ rrec del timĂł amb l’objectiu de rememorar les bones Ăšpoques. “Farem tot el possible per evitar aquesta situaciĂł, perĂČ sense la implicaciĂł de l’Ajuntament Ă©s difĂ­cil”, assenyalen des de la Penya.

En aquest sentit, el club lamenta la situaciĂł en la qual s’ha arribat i les poques ajudes que han rebut al llarg dels anys per part de l’administraciĂł municipal, que consideren poc consonants amb una trajectĂČria, la seva, que enguany arribarĂ  als 58 anys. De fet, fa un any i mig la Junta es va reunir amb l’alcaldessa Marta Felip per reclamar mĂ©s suport, tot i que de moment no han rebut resposta.

Cal recular la vista gairebĂ© una dĂšcada enrere per trobar el darrer gran esdeveniment que va aixecar la polseguera dels Arcs. Va ser l’any 2008 amb el Campionat d’Espanya de quads, una prova que va recordar les grans cites de trial, enduro o motocrĂČs d’anys anteriors perĂČ que tambĂ© va suposar un enorme maldecap organitzatiu, ja que es van haver tots els serveis, des de les dutxes i els vestidors fins a la sala de premsa, en barracons.

Per trobar els fonaments d’aquest problema logĂ­stic hem de viatjar fins a l’any 1984, quan l’espai es va aprovar com a zona verda en comptes de fer-ho aixoplugat amb el nom d’equipament esportiu. Aquest paradigma, que limita en gran mesura la celebraciĂł de proves, es va intentar eradicar el 2007 conjuntament amb l’actual conseller de Cultura de la Generalitat, Santi Vila, a l’alcaldia. Llavors, es va donar forma a un projecte d’un nou circuit a un altre emplaçament i amb tots els requisits infraestructurals necessaris, un somni que havia d’inaugurar-se l’any 2014 perĂČ que finalment va caure en l’oblit.

La Cursa Americana de BorrassĂ  compleix deu anys

MĂ©s enllĂ  de les provincials o dels entrenaments que protagonitzen els pilots estrangers durant els mesos d’hivern, una de les activitats principals organitzada per la Penya continua essent la Cursa Americana de BorrassĂ . La prova va arribar el diumenge 26 de febrer, a la desena ediciĂł, i ho va fer amb un total de 116 pilots. Els vencedors van ser els segĂŒents: Èric Rubio (50 Debutants); Josep Crous (50cc); Ivan Polvillo (65cc); Daniel Agea (85cc); Sergi Coll (ClĂ ssiques); Nil Bussot (Elit); Jeremy Guarnomi (Master-29); David MartĂ­nez (Master-39), i Carles Moreno (Veterans).

Leave a Reply

avatar
   
Notificar-li