El Gros Mercat de Figueres fa història

0
604

La companyia celebra els 50 anys de l’establiment amb l’acte inauguracional d’una zona de frescos


 

L’octubre del 1970 va obrir el primer cash&carry de l’Estat espanyol, el Gros Mercat de Figueres. La plantilla estava formada per tres treballadors i aquell primer dia l’import final de la caixa va ser de 29.300 pessetes (176,10 euros). Avui, cinquanta anys més tard, el Gros Mercat de Figueres continua oferint productes de distribució alimentària, amb el mateix esperit que el primer dia.

El dimarts 20 d’octubre, el mateix espai va acollir un acte per inaugurar oficialment les recents reformes efectuades a la nau. La celebració, amb aforament reduït i respectant al detall totes les mesures sanitàries vigents, també va servir per commemorar els 50 anys de l’establiment, i el 95è aniversari de la companyia fundada per la família Miquel el 1925.

L’acte va comptar amb la presència del conseller d’Empresa i Coneixement, Ramon Tremosa; el director general de GM FOOD, Lluís Labairu; el representant de l’accionariat xinès Yong Wang; el president de la Federació d’Hostaleria de Girona, Antoni Escudero; el delegat del Govern Pere Vila; l’alcaldessa de Figueres, Agnès Lladó, i l’alcalde Vilamalla, Carles Àlvarez, entre altres autoritats i representants del món empresarial.

La celebració va comptar amb un mestre de cerimònies d’autèntic luxe, l’actor Pep Plaza. L’humorista va utilitzar les imitacions de diferents personatges, com Boris Izaguirre, Josep Guardiola, el rei emèrit Felip V, Fernando Simón i Pedro Sánchez, entre molts altres, per donar pas als parlaments.

El primer d’aquests va ser a càrrec del director general de GM FOOD, Lluís Labairu, que va fer un repàs a la trajectòria que ha fet l’empresa en els seus 95 anys d’història, recordant que «seguim l’estela del fundador Pere Miquel». Labariu també va fer referència al moment d’obertura de l’establiment figuerenc, centrant-se especialment en la figura de Jordi Planes, «el primer gerent, Jordi Planes, que avui es troba entre nosaltres i que va estar 35 anys de gerent». Labariu va recordar que des del primer dia van posar totes les mesures de seguretat i higiene imposades pel Govern «amb la finalitat de donar seguretat als nostres clients, perquè la salut d’ells per nosaltres és primordial», i recorda que «van saber conviure amb la pandèmia». Paraules de suport també per al sector de l’hostaleria, «perquè a part de clients nostres, també són amics». Un sector que pateix des de les restriccions de tancament total anunciades pel Govern de la Generalitat el 15 d’octubre.

Precisament el president de la Federació d’Hostaleria de les Comarques de Girona, Antoni Escudero, va expressar la seva disconformitat per aquesta mesura: «No estem d’acord que la solució sigui tancar els negocis. No som el focus d’infecció». Per això qualifica el tancament de «despropòsit» i afirma que «no podem ser els damnificats d’aquesta pandèmia». El president de la Federació va interpel·lar directament el conseller Ramon Tremosa, oferint la disponibilitat del gremi a adoptar mesures alternatives com el toc de queda i la limitació horària.

El conseller d’Empresa i Coneixement, Ramon Tremosa, no va fer cap referència directa a les peticions d’Escudero durant la seva intervenció, tot i que sí va desitjar que el sector de l’hostaleria recuperi el seu paper «tractor econòmic» per seguir creant llocs de treball i riquesa. Tremosa va tenir paraules d’elogi cap a la companyia a través d’un símil futbolístic parafrasejant una cita de l’entrenador italià Fabio Capello. Assegurava que GM Food ha aconseguit fer «una cosa molt difícil, innovaren un sector madur».

LA RENOVACIÓ. La companyia GM Food Ibérica fa uns mesos va iniciar un projecte de renovació dels seus centres Gros Mercat. Concretament a la nau de Figueres s’hi ha fet una inversió de 2,4 milions d’euros. Unes millores pensades per d’adaptar-lo a les necessitats dels seus clients, que inclouen una espectacular zona de bodega.

El Gros Mercat de Figueres té una superfície total de 8.032,82 m2. D’aquests, 5.723 m2 són de sala de venda, una zona que ha experimentat una renovació integral, acompanyada d’un nou concepte del mercat de frescos. Aquest nou espai disposa de 1.294,46 metres on s’hi pot trobar productes de fruiteria, carnisseria, peixateria i refrigerats, amb una major presència de productes locals, de més de 100 proveïdors de la província de Girona.

També s’amplien els formats i l’assortiment de productes, s’impulsen els productes ecològics i es crea un nou concepte de celler, potenciant la secció de vins amb DO de la zona. En total, el centre compta ara amb més referències, 10.840. D’aquestes, 1.273 són de marques pròpies de GM Food.

Tot plegat, acompanyat d’una nova implantació que busca que la compra sigui més fàcil, còmoda i confortable. Cada client també podrà escollir en cada moment com vol relacionar-se amb el seu Gros Mercat, sigui presencialment, a través del web, del centre d’atenció al client o d’un comercial. Tal com ha explicat Lluís Labairu, «no només adaptem els centres creant un nou model d’espai amb una nova implantació de les seccions, sinó que s’estableix una nova relació amb el client, amb un contacte més directe, proper i personalitzat amb els nostres especialistes».

ACTUALITAT. Des de la seva fundació el 1925, la companyia ha anat creixent fins a convertir-se en un referent del sector majorista de la distribució alimentària a Espanya. Actualment té un volum de negoci de 1.161 milions d’euros. El el 60% d’aquesta facturació correspon al sector de l’hostaleria i la restauració, seguida del 38,5% que correspon a retail, supermercats independents i distribuïdors locals. Actualment té 70 centres cash&carry, 19 benzineres GMOil i més de 700 supermercats franquiciats de les marques SUMA, Proxim i Spar.

El 1986 va crear la seva marca d’alimentació pròpia, Gourmet, a la qual van seguir GM Wines (vins), Mical (drogueria i neteja), Micaderm (productes d’higiene i cura personal) i Mic&Friends (menjar per a gossos i gats), Greenwell (infusions), Zicarelli (cafès) i Idonia (aigües). En total disposa d’un catàleg format per més de 1.600 productes propis. A escala mundial, GM Food suma un total de 2.500 empleats.

A LA DEMARCACIÓ. A les comarques gironines dona feina a més de 600 persones, on té 6 Gros Mercat (Figueres, Girona, Olot, Palamós, Blanes i Lloret). Actualment al centre de la capital de l’Alt Empordà la plantilla està formada per 32 persones. A més a més, disposa d’una plataforma logística a Vilamalla que subministra a tots els establiments propis i franquiciats de la seva àrea d’influència. L’empresa treballa amb 110 proveïdors locals en aquesta província.

Leave a Reply

avatar
   
Notificar-li