El govern de Figueres posa sobre la taula el pla de rondes i busca diners per executar-lo

0
383

Els treballs, per descongestionar el trànsit a la ciutat, tindrien un cost d’11,6 milions d’euros


L’equip de govern de Figueres (ERC, PSC, Guanyem Figueres i Canviem Figueres) busca finançament per tirar endavant el pla de rondes i descongestionar el trànsit al centre de la ciutat. L’Ajuntament projecta dues noves rondes (la nord-est i la oest) i l’ampliació de l’actual Ronda Sud, la única executada fins ara. En total, els treballs estarien valorats en 11,6 milions d’euros. Figueres té l’objectiu de «fixar les bases» durant aquest mandat per poder executar-les els propers anys, però es marca com a «prioritat» la construcció de la ronda nord-est, valorada en 2,8 MEUR. De moment, ja s’ha reunit amb la Diputació de Girona, a qui ha presentat el projecte.

LA PRIORITAT. La ronda nord-est proposa la connexió d’1,8 quilòmetres entre la rotonda de la carretera de Llançà –just on acaba la ronda Sud-, la rotonda de l’Aigüeta a la carretera de Vilabertran i l’Avinguda Perpinyà, a l’entroncament amb el carrer Port-Lligat, fins arribar a l’N-II, en direcció la Jonquera. De tot aquest tram, segons el govern municipal, el més urgent és el que ha de connectar la carretera de Llançà fins a l’Aigüeta. Els estudis tècnics realitzats preveuen que el sòl es podria obtenir en part de les concessions anticipades de sistema viari de planejaments parcials vigents o bé d’expropiacions del sòl rústic en la resta. El document planteja, també, que el tram de 750 metres entre la carretera de Llançà (N-260) a l’Aigüeta fos assumit per alguna altra administració com la Generalitat o la Diputació, tenint en compte que la carretera uniria una carretera nacional amb una de titularitat catalana (C-252) i que bifurca amb una de provincial (GIV-6024). El projecte tindria un cost de 2,8 MEUR. També es contempla una segona actuació (2,5 MEUR) complementària de desdoblament que podria anar associada a la promoció immobiliària dels sectors adjacents de l’ARE Horta Capallera-Cendrassos Nord que aportaria uns altres dos carrils i les connexions i serveis complets. De fet, aquesta ronda moriria a l’N-II i faltaria encara l’enllaç fins a l’estació de l’AVE. Aquí és on s’hauria de recuperar el projecte del túnel sota el castell de Sant Ferran que no està inclòs en el mapa d’infraestructures de l’Ajuntament.

ALTRES PROJECTES. També caldrà trobar finançament per tirar endavant altres accions, que sumen més de 6 MEUR. En concret, la ronda oest a la zona de l’Olivar Gran fins al sector industrial sud (2,6 MEUR) i l’ampliació de la ronda sud (3,6 MEUR). En relació a la primera, l’Ajuntament proposa una connexió de 670 metres des de la carretera de les Forques (a l’Olivar Gran) fins a l’avinguda del Rec Susanna, al sector industrial Sud, que enllaça amb una rotonda amb l’N-IIa, al paratge de Sant Pau de la Calçada.Finalment, l’actuació a la ronda sud preveu augmentar la capacitat del trànsit rodat en una via que actualment pateix una gran saturació en hores punta. L’actuació, però, seria la menys urgent.

Leave a Reply

avatar
   
Notificar-li