El Festival de Peralada va generar un impacte de 12 milions d’euros l’any 2012

0
359

Els números surten i no només això. El Festival Castell de Peralada s’ha convertit en un dels esdeveniments culturals i socials d’Europa “amb la ràtio més eficient”, a nivell econòmic. Tant des del punt de vista de les xifres internes com per l’impacte econòmic que genera a Peralada, a l’Alt Empordà i, per extensió, a Catalunya i l’Estat espanyol. Un informe fet per la consultora internacional Deloitte revela que només l’any passat el festival va generar més de 12 milions d’euros de manera indirecta.
Els 21.532 assistents al festival van fer en una despesa mitjana de 303,6 euros, entrades a banda, amb una estanda mitjana de 2,2 dies a la zona. Pel que fa al perfil del públic, l’informe apunta que es tracta d’una dona de 51 anys, amb estudis universitaris i que assisteix al certamen en cotxe. Si aquestes dades es comparen amb perfils de festivals musicals i d’òpera europeus, Peralada supera la despesa mitjana dels assistents. En el cas d’Europa, la xifra és de 123,23 euros en despeses associades i el perfil mitjà és una dona de 53 anys i que també té estudis superiors.

Leave a Reply

avatar
   
Notificar-li