La 32a ediciĂł tanca amb una ocupaciĂł del 92% i un total de 26.500 espectadorsÂ
Era el vespre del 5 de juliol, quan el Festival de Peralada arrencava la 32 ediciĂł amb el Rèquiem de Verdi, dedicat a la seva fundadora, Carmen Mateu, qui va morir a principis d’any. El 17 d’agost, amb una programaciĂł que continua apostant per la dansa i la lĂrica sota la direcciĂł artĂstica d’Oriol AguilĂ i amb la recent presidència d’Isabel SuquĂ©, l’auditori del Castell va abaixar el telĂł amb una estrena a Catalunya i a l’Estat: Folia. Una proposta i barreja de balls populars del sud d’ItĂ lia i del hip hop mĂ©s urbĂ , amb records del ballet clĂ ssic i temes barrocs, que van interpretar els set mĂşsics de Le Concert de l’Hostel Dieu, dirigits per Frank-Emmanuel Compte. Setze ballarins i la soprano Heather Newhouse van dansar, durant seixanta minuts, sense parar, frenèticament, dalt l’escenari. Segurament per transmetre allò que volia comunicar el director i coreògraf francès Mourad Merzouki: l’absurditat, la bogeria, però tambĂ© l’esperança, que mou el mĂłn.
DesprĂ©s de set setmanes, el festival s’ha acomiadat amb bones xifres: una ocupaciĂł del 92% i 26.500 espectadors i havent portat a Peralada estrenes absolutes com El Bis i el projecte de SĂlvia PĂ©rez Cruz i el pianista Marco Mezquida; dues produccions pròpies, Acis & Galatea de Händel i La Flauta MĂ gia de Mozart. Aquest 2019, s’han estrenat dos nous escenaris i els concerts de lĂrica de Javier Camarena, el tenor Jonas Kaufmann, de Plácido Domingo i de Josep Bros, l’Ăşltim cap de setmana de juliol, va atraure un 40% de pĂşblic internacional. I el festival, ara, tambĂ© es projecta mĂ©s enllĂ : a Oman, a la Royal Opera House de Muscat, on portaran la coproduciĂł de l’any passat, Madama Butterfly.
Leave a Reply