El Festival de Peralada genera un impacte econòmic de 14,1 milions

0
628

El certamen crea 328 llocs de treball i per cada euro rebut en subvencions el retorn és de 4,37 euros


El Festival Castell de Peralada genera un impacte econòmic de 14,14 milions en el PIB de l’Estat espanyol. D’aquests, 12,9 milions recauen en l’economia catalana, segons un estudi de l’empresa Deloitte. L’activitat econòmica representa el 0,42% del PIB de l’Alt Empordà. Els resultats s’han extret a partir de la 32a edició del Festival de l’any 2018, que va atraure 26.500 espectadors. És la segona vegada que s’encarrega un estudi; el primer es va dur a terme el 2012. En comparació amb aleshores, l’impacte ha crescut un 16%.

En termes d’ocupació, contribueix a la creació de 328 llocs de treball, 300 a Catalunya. La meitat d’aquestes places d’ocupació (un 47%) es concentren en el sector de l’hostaleria. En aquest sentit, el dimarts 9, durant la presentació de l’Estudi d’Impacte Econòmic a la seu del Patronat de Turisme Costa Brava – Girona, el director del Festival, Oriol Aguilà, va manifestar que s’han de crear més places hoteleres: «A vegades hi ha grups que s’interessen per la programació de Peralada, però com que no hi ha places hoteleres disponibles, no venen».

PERFIL D’ESPECTADORS. Cada espectador gasta uns 330 euros sense tenir en compte l’entrada. La xifra «augmenta fins als 443 euros en els concerts de lírica i òpera», segons Aguilà. Un 22% dels assistents són estrangers i aquesta mitjana «puja vuit punts», en paraules del director, quan es tracta de concerts de lírica. S’ha calculat que els espectadors passen 1,8 dies al festival, fet que comporta que s’allotgin a la zona. La despesa mitjana d’allotjament és de 87 euros per persona. El perfil de visitant és el de persones adultes, amb alt nivell formatiu i adquisitiu, que planifica «amb molta antelació» l’estada.

Retorn a les subvencions. El Festival de Peralada rep subvencions del Patronat de Turisme Costa Brava Girona, del Ministeri de Cultura i la Generalitat, que representen un 6% del pressupost total. Un 60% dels ingressos provenen de patrocinis privats: un 45% l’aporta la Fundació Castell de Peralada i un 15%, copatrocinadors. La resta arriba de la venda d’entrades. Per cada euro de subvenció pública rebuda, hi ha un retorn de 4,37 euros.

Leave a Reply

avatar
   
Notificar-li