El Consorci Costa Brava es defensa del toc d’atenció de la Sindicatura de Comptes

0
896

L’òrgan fiscalitzador detecta irregularitats en contractes per un valor total d’1,1 milions d’euros


 

La Sindicatura de Comptes ha alertat d’irregularitats en l’informe de l’exercici del 2016 del Consorci de la Costa Brava, l’ens que gestiona el recurs de l’aigua i el seu sanejament al litoral gironí. Al document, la Sindicatura diu que hi ha hagut una «manca absoluta d’utilització dels procediments de contractació previstos a la normativa vigent» en 93 contractes. Aquests contractes, per valor d’1,1 milions d’euros, es van fer com a contractes menors tot i que molts dels expedients haurien d’haver sortit a concurs.

Malgrat l’informe de l’òrgan fiscalitzador extern, el Consorci mateix va emetre dijous passat un comunicat en forma de defensa. L’ens assegura que «la Sindicatura únicament detecta irregularitats, que s’han esmenat, en diversos procediments administratius que cal atribuir a la manca de personal que hi havia al Consorci». Tot i això, insisteixen que no van més enllà de «tràmits administratius».

El comunicat de defensa també es refereix al contracte de gestió del sanejament d’alta. Segons la Sindicatura, no s’han seguit els procediments adequats en la contractació per a la gestió dels serveis de sanejament i abastament d’aigua en alta. S’haurien tipificat com a contractes de gestió de servei públic, a través de les societats d’economia mixta Emacbasa i Abastem, quan en realitat eren de serveis. El Consorci, però, assegura que el mes de gener van trametre a la Diputació de Girona la documentació necessària per posar a licitació un nou contracte, tal i com recomanava la sindicatura, i que estan treballant en el mateix sentit per fer-ho amb el contracte d’abastament. També s’afegeix que «la majoria de contractes menors (excepte els d’urgència i emergència) es liciten amb publicitat i concurrència (a través del perfil del contractant), tot i que legalment no és obligatori».

Pel que fa a la falta de personal, el Consorci diu que han aprovat una nova plantilla i que s’han dotat de personal administratiu i tècnic per assumir les tasques. «S’han signat i aprovat els dos convenis de personal, tant el de laboral com el de funcionaris», insisteixen.

Sobre la renovació anual de contractes de subministrament, la Sindicatura alertava que els contractes menors no poden tenir una durada superior a un any ni prorrogar-se. En aquest sentit, diuen que estan elaborant un pla per licitar-los en períodes plurianuals.

LES FUNCIONS. El Consorci de la Costa Brava és una administració pública creada l’any 1971 amb personalitat jurídica pròpia i formada per la Diputació de Girona i els 27 ajuntaments del litoral gironí. L’objectiu fundacional principal del Consorci va ser donar resposta a l’aleshores incipient problemàtica de la gestió dels recursos hidràulics de la zona i a la preservació de la qualitat de les aigües, especialment les de bany, atesa la creixent importància del turisme com a principal activitat econòmica de la zona. Des de l’any 1993, el Pla de sanejament de la Costa Brava s’ha integrat en el Pla de sanejament de Catalunya, i el Consorci ha passat a ser Administració actuant de l’Agència Catalana de l’Aigua del Departament de Medi Ambient de la Generalitat de Catalunya, en el territori definit pel conjunt dels 27 municipis consorciats.

A la Junta de Govern del Consorci de la Costa Brava hi ha tres representants de l’Alt Empordà. Són l’alcaldessa de Roses, Montse Mindan; l’alcalde de Colera, Lluís Bosch, i l’alcalde del Port de la Selva, Josep M. Cervera. La presidència està delegada a l’alcalde de Calonge, Jordi Soler.

Leave a Reply

avatar
   
Notificar-li