El Catalán Talgo torna a Portbou

0
678

Un comboi restaurat va fer dimarts el trajecte entre Barcelona i Portbou, on els trens feien el canvi de via automàtic


Mig segle després que l’estació de Portbou es convertís en un punt estratègic per a la connexió ferroviària internacional, les seves catenàries van tornar a alimentar dimarts un dels primers trens que va utilitzar l’intercanviador d’ample per travessar la frontera sense necessitat d’haver de fer transbordaments. I és que per commemorar el 50è aniversari del primer servei de ferrocarril directe entre Barcelona i Ginebra (va ser l’1 de juny del 1969), Renfe i el Museu del Ferrocarril de Catalunya van organitzar dimarts un viatge commemoratiu amb un Catalán Talgo restaurat. Es tracta del primer i únic tren espanyol que va formar part del prestigiós club Trans Europ Express (TEE) de trens europeus d’alta qualitat.

El comboi, que ara és un dels més significatius de la història del ferrocarril (forma part de la col·lecció del Museu del Ferrocarril de Catalunya i es conserva operatiu a la Base de Talgo de Barcelona), va sortir de Barcelona i va arribar fins a Portbou. A bord hi portava el ministre de Foment en funcions, José Luis Ábalos; el president de Renfe, Isaías Táboas, i els representants d’una generació de treballadors i enginyers que van possibilitar el que en aquells temps va ser una fita pels serveis que connectaven la península Ibèrica amb Europa.

Leave a Reply

avatar
   
Notificar-li