El BiciTransCat es posa en marxa amb el tram entre VilajuĂŻga i Cotlliure pendent

0
1217

La Diputació de Girona s’ha unit al projecte, de caire transfronterer, i hi farà una aportació de mig milió d’euros


De Figueres a Perpinyà, travessant una vintena de municipis de l’Alt Empordà i dels Pirineus orientals per la franja costanera. Les sis administracions que impulsen el BiciTransCat ja han tancat el traçat definitiu d’aquest nou itinerari, que vol fomentar un turisme més actiu i sostenible. Finalment passarà per Figueres, Castelló d’Empúries i Empuriabrava, Santa Margarida i Roses, Vilajuïga, Llançà, Colera, Portbou, Cervera de la Marenda, Banyuls de la Marenda, Cotlliure, Argelers, Canet de Rosselló i Perpinyà.

Tal com havia avançat HORA NOVA, el BiciTransCat és una ruta ciclista de 190 km que gira entorn de les ja existents Pirinexus i EuroVelo 8, però que a més  enllaça amb diversos transports públics (autobús, tren convencional i tren d’alta velocitat). L’objectiu: convertir-se en una alternativa intermodal a les carreteres que se saturen més durant els mesos d’estiu. Es va començar a gestar el 2017, quan el Consorci de les Vies Verdes de Girona, el Consell Comarcal de l’Alt Empordà, l’Ajuntament de Figueres, el Consell General dels Pirineus Orientals i la Comunitat Urbana Perpinyà Mediterrània Metròpoli van signar el primer conveni de col·laboració. I després que el 2018 la Unió Europea concedís una subvenció al projecte, els promotors es van fixar aquest 2020 com a data límit perquè fos una realitat. I sembla que els terminis s’han semicomplert.

Aquest mes d’abril s’ha estrenat el web www.bicitranscat.cat, un portal que explica el projecte i n’ofereix tota la informació oficial en quatre idiomes (català, castellà, francès i anglès). A més, també brinda consells de mobilitat i seguretat, l’enllaç a cada entitat associada i notícies relacionades amb el desenvolupament dels treballs. Perquè malgrat que una part del sender ja sigui pedalable, de moment el tram comprès entre Vilajuïga i Cotlliure s’haurà de fer en transport públic.

Mentrestant, el BiciTransCat compta des d’ara amb un nou soci: la Diputació de Girona s’ha unit a la iniciativa i, atenent a les seves competències d’assistència als municipis, hi aportarà 504.567,31 euros. El projecte té un cost total de 4.689.269,25 euros, 3.045.025,01 dels quals (el 65%) es finançaran amb fons europeus Interreg-Poctefa (Feder). La resta els aportaran les altres administracions implicades.

Leave a Reply

avatar
   
Notificar-li