Dieta per lluir uns cabells sans i unes ungles fortes

0
513

Una alimentació desequilibrada afecta tot el nostre organisme, però hi ha òrgans que tarden més a mostrar la carència d’algun element, i d’altres com els cabells i les ungles que reflecteixen de seguida la manca de nutrients tornant-se més fràgils. La principal raó és que estan formats bàsicament per queratina, una proteïna que necessita certes vitamines i minerals perquè creixin amb normalitat.
A més a més, tant els cabells com les ungles es renoven constantment. Els cabells creixen uns 125 mil·límetres l’any i les ungles mig mil·límetre per setmana. Per això, quan la dieta és inadequada, no tarda a notar-se tant en el creixement com en l’aspecte.

Cuida la teva alimentació
Per lluir uns cabells forts i unes ungles de diamant i sense imperfeccions és molt important que comencis a incloure a la teva alimentació els nutrients que et suggerim a continuació i, sobretot, que tinguis una cura especial amb les dietes per aprimar-te, ja que poden ser pobres en determinades substàncies essencials.

▶ Moltes proteïnes. És important que els donis un paper protagonista en els menús diaris, especialment aquelles que continguin aminoàcids amb sofre. Per aconseguir-ho has de procurar que en els àpats principals no faltin els aliments com el peix, la carn (millor blanca perquè té menys colesterol), els ous, els làctics i la combinació de cereals i llegums amb fruits secs.
▶ Una bona dosi de zinc. Aquest mineral ajuda a sintetitzar la queratina i actua contra la caspa i la caiguda dels cabells. Si et manca zinc ho notaràs ràpidament perquè els cabells no et creixeran. El zinc el trobaràs en el marisc, els cereals integrals, els ous, el formatge, les begudes de soja, la tonyina, les anxoves i les carns magres.
▶ Una ració adequada de ferro. El seu dèficit és el que causa uns cabells fràgils i les taquetes blanques que apareixen a les ungles. El llevat de cervesa, els fruits secs, les verdures de fulla verda, els ous i el peix són molt rics en ferro. Per facilitar-ne l’absorció és important que prenguis vitamina C, que trobaràs en els tomàquets i els cítrics, principalment.
▶ Iode, magnesi i calci. Aquests minerals estimulen el creixement dels cabells, n’eviten la caiguda i enforteixen les ungles. El iode es troba en els peixos i el marisc; el magnesi, en els fruits secs; i el calci, en els làctics, principalment.

MÉS INFORMACIÓ A L’EDICIÓ IMPRESA

Leave a Reply

avatar
   
Notificar-li