
La dècada amb ample internacional ferroviari ha transportat 6,1 milions de passatgers entre els dos estats
Aquest 2020 s’acaba amb una efemèride important relacionada amb la mobilitat. Un transport ferroviari amb fort impacte en l’economia de l’Alt Empordà i de les comarques gironines. El 19 de desembre del 2010 es va posar en marxa l’enllaç internacional del tren d’alta velocitat amb la frontera francesa. Per tant, fa pocs dies que s’han complert els deu anys de les primeres circulacions que enllaçaven Espanya i França a través de la infraestructura ferrovià ria.
En un comunicat emès recentment per Renfe en motiu de l’aniversari es fan públiques les xifres d’aquesta dècada. Durant aquests anys han circulat gairebé 30.000 trens de «Renfe-SNCF en Cooperación» pel túnel de Le Pertús, transportant a 6,1 milions de viatgers entre els dos països.
DESTINACIONS. En aquests deu anys, les principals destinacions a França han estat Paris, Montpeller i Perpinyà , amb gairebé el 70% de la demanda. A Espanya, la destinació principal ha estat Barcelona, amb un 68% de la demanda internacional, seguit de la Costa Brava (Figueres i Girona) amb un 27%.
ABANS DE LA COVID-19. El servei es va iniciar amb dos trens diaris, i actualment, abans de la pandèmia, circulaven quatre serveis diaris per sentit durant les temporades d’hivern i tardor (dos a Paris, i dos amb destinació Marsella i Lió); cinc a la primavera, on s’incorporava un nou servei a Tolosa, i sis al juliol i agost, on es posava en circulació una nova freqüència a Paris).
VIATGERS. El perfil de client d’aquests serveis correspon a un 29% de residents a França, un 25% a Espanya i un 47% de viatgers residents en tercers paĂŻsos. MajoritĂ riament, aquests serveis s’utilitzen per motiu de turisme (55%) i l’Ăndex de satisfacciĂł dels clients aconsegueix el 86%.
Un altra dada a tenir present en el balanç és anterior a l’enllaç internacional via alta velocitat. De fet, l’any que ve farà 25 anys de la col.laboració entre Renfe i SNCF en la prestació del servei de viatgers entre Espanya i França.
MERCADERIES. L’ample internacional tambĂ© va arribar a les mercaderies fa deu anys. Va ser el 21 de desembre de 2010, quan es va iniciar el trĂ nsit del servei amb l’alta velocitat. En aquest 10 anys, mĂ©s de 10.000 trens de Renfe han circulat a travĂ©s del tĂşnel de Le PertĂşs. Aquests serveis han estat principalment de contenidors i plataformes d’automòbils, amb al voltant de 9 milions de tones transportades en total. Actualment, Renfe posa en servei 30 trens setmanals a travĂ©s de la lĂnia d’Alta Velocitat que connecta Espanya i França.
Leave a Reply