Denuncien agressions verbals i físiques al CAP Masdevall

0
528

Especialment conflictiu és un dels usuaris a qui els Mossos ja s’han hagut d’emportar diverses vegades per agredir el personal del centre, si bé deixen clar que «no és l’única persona» que ho fa


La Intersindical-CSC va denunciar la setmana passada que professionals del Centre d’Atenció Primària Josep Masdevall de Figueres reben agressions verbals i físiques. Diuen que fa dos anys d’això, i que l’Institut Català de la Salut (ICS) «mira cap un altre costat».

Especialment conflictiu és un dels usuaris a qui els Mossos ja s’han hagut d’emportar diverses vegades per agredir el personal del centre, si bé deixen clar que «no és l’única persona» que ho fa. Asseguren que se senten «totalment desprotegits» i exigeixen que es reforcin les mesures de seguretat al centre, per «poder treballar amb garanties». A més, el sindicat destaca que amb la covid-19 la situació s’ha «agreujat».

SALUT. En un comunicat, l’ICS assegura que aquest és un tema que els «preocupa» i assenyala que des de l’any 2004 es fa seguiment a tots els centres sobre les agressions que es produeixen. A més, assenyalen que hi ha un protocol establert, mesures de prevenció davant de situacions de violència, i que es fa formació específica del tema als professionals. Una de les mesures implantades, explica Salut, és que tots els ordinadors de l’atenció primària tenen un sistema d’alerta intern que, en el moment en què un professional l’activa, la resta d’ordinadors del centre informen que s’està produint una situació conflictiva en un espai concret, de manera que la resta de personal pot ajudar al company afectat o trucar la policia. Segons informa el Departament, les agressions reportades aquest 2020 al Centre d’Atenció Primària Josep Masdevall de Figueres han estat només dos, mentre que a l’altre CAP de l’EAP Figueres, l’Ernest Lluch, han estat el doble: quatre. En total, a la Regió Sanitària de Girona, l’ICS assenyala que s’han produït 59 agressions verbals i una de física el 2020, una xifra semblant a la de 2019 (59) i calcada a la de 2018.

CAS. La Wendy, treballadora de neteja, assegura que ha mirat de canviar l’horari i relata situacions «complicades» tant d’ella com d’usuaris i professionals. Explica: «Truco als Mossos, però a vegades tarden un mica i aquest home ens tira les escombraries, llença pedres o ens aboca l’orina».

Leave a Reply

avatar
   
Notificar-li