‘Davant la turismofòbia, nosaltres hem de treballar el turisme sostenible a través de la matèria primera i la marca Empordà’

0
1147

El regidor de Fires i Mercats de l’Ajuntament de Figueres, Jordi Masquef, destaca que una de les fites és la d’aconseguir la professionalització de la fira Mostra del Vi


 

Arriba una nova edició de la Mostra del Vi de l’Empordà. Han canviat els objectius respecte d’altres anys?
En tenim marcats tres o quatre des de fa unes quantes edicions. Tot i això, sí que vull destacar que, ara que està tant de moda parlar de la turismofòbia, nosaltres hem de treballar per aquest turisme sostenible a través de la matèria primera. Hem de promocionar la marca Empordà, exercir la capitalitat de la comarca i promoure la cultura del vi, però no el vi com una beguda alcohòlica sinó amb alguna cosa que porti valor afegit. Un altra fita és aconseguir la professionalització de la fira.

Com exerceix Figueres de capitalitat del vi de l’Empordà sense ni una hectàrea de vinya?
Estaria molt bé ressituar les oficines de la DO Empordà de l’avinguda Marignane a un lloc més cèntric. Hi faltaria també un espai de degustació. Opino que sobre el paper s’aguanta tot però la gent també vol producte.

Com el tenen aquest tema de les noves oficines?
Fa temps que parlen de la ubicació de la Casa Empordà. De fet, ja s’està treballant en la possibilitat d’instal·lar la seu de la DO entre la Casa Empordà i l’antiga casa de gel.

L’espai s’hauria d’adquirir. En quina fórmula han pensat?
L’espai és d’un particular i es podria llogar o comprar. Són diners, però també és veritat que aquest seria un intangible més amb el tema del vi. S’hi donaria visibilitat al centre de la ciutat i hi passaria més gent. Ara això no es produeix. A més, l’espai de tast seria molt important. Si una imatge val més que mil paraules, en aquest cas, un tast valdria més que mil paraules.

Tornem a la Mostra del Vi, que comença d’aquí a pocs dies. Una de les novetats d’aquesta edició serà l’estand-botiga. Com funcionarà?
Hi col·labora Wine Palace amb un punt de venda on hi haurà totes les referències, tots els productes oferts pels cellers participants. Aquest any no es comprarà el producte a l’estand del celler, allà estaran per donar-te explicacions del vi que et serveixen.

Hi haurà moltes activitats complementàries. Més que altres anys?
Sí, més que l’any passat. Hi haurà tallers infantils com el d’aromes, amb la Laura Masramon, un d’etiquetatge i per als adults, els tastos guiats per la ciutat. Tindrem un concert cada dia i aquest any donem protagonisme a la capitalitat de la sardana amb el concert de la Cobla Mar i Cel. També vull recordar que mantenim el concurs d’aparadors de Comerç Figueres, l’ampolla de vi als hotels i el 35% de descompte amb el TAV en destí a Figueres.

Leave a Reply

avatar
   
Notificar-li