Crisi? Periodisme!

0
418

En els darrers mesos he sentit i llegit sovint la frase. Ve a dir que “contra la crisi, periodisme!”. Si ens centrem en el terreny crematístic, a ningú se li escapa que la situació econòmica també afecta de ple els mitjans de comunicació, bàsicament a causa del descens d’ingressos per publicitat. Els grans grups mediàtics anuncien o apliquen retallades de personal i de despeses i ja es pot notar cada dia, amb els diaris a la mà, que, en general, són més prims i que els caps de setmana tampoc s’engreixen tant com abans.
On no es nota tant és en els índex de lectura, tot i la dificultat que sempre comporta determinar quantes persones llegeixen una publicació escrita. Divendres mateix, l’editor Lara, el de Planeta, deia que les seves empreses no registraven un descens de lectors. Parlava més aviat de llibres, però els analistes tampoc esperen uns descens importants en la lectura de premsa. La conclusió és que llegir s’ha convertit en una entreteniment barat.
La setmana passada es reunia a Barcelona la Mesa sobre la crisi als mitjans de comunicació, convocada pel Col·legi de Periodistes de Catalunya. Va reunir associacions d’editors, representants dels professionals, sindicats, universitats i experts en comunicació. Entre altres coses es va remarcar la funció social dels mitjans i la preservació dels seus professionals en considerar que el principal valor que tenen és, precisament, l’experiència dels periodistes ara que alguns grans mitjans promouen acomiadaments i jubilacions anticipades.
 

Leave a Reply

avatar
   
Notificar-li