
Entre Orriols i la Jonquera, el projecte s’havia dividit en sis trams, que incloĂŻen dues noves variants (la de la BĂ scara i la de Pont de Molins). Sembla, però, que finalment no serĂ aixĂ
Â
El Govern espanyol es replanteja el projecte de l’N-II a l’Alt EmpordĂ . La intenciĂł era duplicar la carretera; Ă©s a dir, aprofitar la traça actual i incorporar-hi un nou carril a banda i banda. Entre Orriols i la Jonquera, el projecte s’havia dividit en sis trams, que incloĂŻen dues noves variants (la de la BĂ scara i la de Pont de Molins). Sembla, però, que finalment no serĂ aixĂ. I Ă©s que l’Estat ha congelat el desdoblament. Si mĂ©s no, a l’espera de rebre un estudi que concreti com es redistribuirĂ la mobilitat un cop acabi la concessiĂł de l’AP-7 (prevista per a l’agost de l’any vinent).
El ministre de Transports, JosĂ© Luis Ăbalos, sostĂ© que la hipòtesi Ă©s que a partir d’aleshores, quan no hi hagi peatges, l’autopista absorbirĂ el trĂ nsit de mitjĂ i llarg recorregut i que l’N-II servirĂ per a desplaçaments locals. En resposta a una pregunta del senador Jordi MartĂ (ERC), el ministre sĂ que va avançar, però, que de tots els projectes per duplicar l’N-II, l’Estat considera que, digui el que digui l’estudi, n’hi ha dos que s’hauran de fer: estendre l’autovia fins a Orriols (perquè el tram actual acaba abruptament passada la riera de Cinyana) i executar la variant de Figueres. De fet, va avançar que Transports ja treballa en la redacciĂł d’aquests dos projectes. MĂ©s enllĂ d’aquestes dues variants, però, Ăbalos ho ha deixat tot en suspens (incloses les de BĂ scara i Pont de Molins).Â
Leave a Reply