Confinats, però no abandonats

0
467

Amb l’objectiu de mantenir-se com un servei proper d’assessorament i dinamització, l’Oficina Jove de l’Alt Empordà ha elaborat un Pla d’adaptació a la Covid-19. Entre altres prestacions, ha augmentat l’activitat de les seves xarxes socials i ha obert l’Oficina Jove Virtual


Aprofitar les noves tecnologies perquè els tècnics puguin mantenir la relació que han anat forjant amb els joves de la comarca, i no deixar de prestar cap dels seus serveis. Aquest és l’objectiu del Pla d’adaptació a la Covid-19 que està aplicant l’Oficina Jove de l’Alt Empordà. Un pla telemàtic que s’ha anat desenvolupant per fases i l’èxit del qual podria portar l’organisme a, un cop s’acabi l’estat d’alarma, continuar complementant els serveis presencials amb l’atenció virtual.

El cap de l’Àrea de Joventut i Esports del Consell Comarcal, Joan Salellas, explica: «No sabíem ben bé com aniria tot, però sí que el confinament faria que no poguéssim atendre els joves presencialment ni estar a prop d’ells físicament. I no volíem deixar de ser un servei proper al públic juvenil, que és el que sempre ens ha caracteritzat». I afegeix que «una de les coses que també volíem era que els serveis d’informació juvenil no quedessin invisibilitzats amb la crisi sanitària».

Per això van decidir adaptar-se. I en les darreres setmanes han anat implantant el pla per fases. Primer van ampliar les seves xarxes socials, que ja eren molt actives. I a l’Instagram, Facebook i Twitter no només hi han trobat una nova via de comunicació amb els usuaris (des del 16 de març hi han atès fins a 23 joves «que se senten abandonats o en crisi»), sinó que també una plataforma per mantenir-los informats. Això sí, Salellas deixa clar que tot el material que hi pengen és verídic: «Com que corre molta cosa que no saps d’on ve i si és creïble, una de les premisses que ens vam imposar era que tot el material que pengem estigui verificat», assegura.

El següent pas va ser obrir l’Oficina Jove Virtual, que garanteix als usuaris la mateixa atenció que tindrien de manera presencial. Des de la setmana passada, els dilluns i dijous, a través d’una sala de Jitsi (plataforma per fer videoconferències col·lectives), es troben amb els joves per tractar-hi temes d’educació, salut, treball i formació, tal com ho farien físicament.

A més, també es manté la dinamització amb els joves i adolescents des de casa a través del canal d’Instagram @EmpordaJove, que té uns 3.100 seguidors. Cada dimarts i divendres hi fan retransmissions en directe i, a més, fins ara s’hi han fet unes 50 atencions individuals, sigui per rebre atencions diverses o proposar activitats variades.

Paral·lelament, l’Oficina Jove ha obert una borsa de monitors i directors de lleure en línia, a la qual ja s’han inscrit una cinquantena de joves, per oferir-los una oportunitat laboral per aquest estiu. També s’estan impartint formacions a distància (de moment, s’han adaptat el curs de fotografia rèflex i el de monitors en el lleure). I es continuen fent les tasques que ja feien abans del confinament (Tècnic Compartit de Joventut, elaboració de plans locals de Joventut, Servei de Treball Jove…).

Leave a Reply

avatar
   
Notificar-li