Castelló presenta l’Agència de Promoció i Turisme davant del teixit empresarial

0
538

Neix per donar resposta a les necessitats actuals de gestió en les àrees de Turisme, Comerç i Promoció Econòmica


 

L’Ajuntament de Castelló d’Empúries va presentar dijous l’embrió de l’Agència de Promoció i Turisme, el nou organisme de gestió turística que neix després que el consistori hagués encarregat, a principi d’any, un estudi per la creació d’un ens per donar resposta a les necessitats actuals de gestió i governança de les àrees de Turisme, Comerç i Promoció Econòmica de l’Ajuntament.

L’objectiu de la nova eina és el de marcar un full de ruta amb una estratègia clara que marqui la direcció cap on s’han d’enfocar les diferents polítiques i accions referents a les accions promocionals.

La mesura, d’altra banda, també preveu la participació i implicació del sector privat del nucli per tal de poder marcar els fonaments d’un nou model que permeti fer front als canvis en el sector turístic i comercial des d’una visió compartida per tots els agents que formen part de la cadena turística i comercial del municipi.

«A part de ser una promesa electoral, la formació d’aquest nou ens és una necessitat per un municipi com el nostre, on els sectors turístic i comercial tenen una gran rellevància. Està demostrat que els projectes en què participen conjuntament iniciativa pública i privada normalment són garantia d’èxit», va explicar l’alcalde castelloní, Salvi Güell, durant la presentació.

Després de la presentació de l’estudi, s’obre, a partir d’ara, un termini per recollir les aportacions de tothom qui ho desitgi. Després, es passarà a l’aprovació del Ple i s’iniciarà un període d’exposició pública que més tard serà sotmès a l’aprovació definitiva. La previsió és que a mitjans de l’any vinent l’Agència comenci a funcionar.

MESURES. La mesura contempla diverses mesures segmentades en diferents àmbits. Així, en el sector de la planificació i gestió turística es valora la possibilitat de planificar l’estratègia de desenvolupament del municipi a llarg termini, generar coneixement sobre l’activitat turística i econòmica o implementar certificacions de qualitat i sostenibilitat que permetin millorar la gestió dels recursos i empreses.

Pel que fa a l’àmbit del màrqueting i la promoció, un dels objectius és el de definir el posicionament que es vol transmetre com a destinació turística o la concreció de l’estratègia digital a seguir. D’altra banda, la futura Agència també té en compte la promoció de festivals i grans esdeveniments, el suport a l’empresa i a l’emprenedoria o la promoció i dinamització del comerç local.

Leave a Reply

Sigues el primer a comentar!

Notificar-li
avatar
wpDiscuz