Campanya a les xarxes: like o dislike?

0
683

Fotos, vídeos, «m’agrada», enquestes virtuals i comentaris han pres protagonisme a les eleccions municipals


«Ja soc influencer amb 1.000 seguidors?», preguntava la candidata republicana Etna Estrems a Instagram. «Ens veiem en 5’ a Facebook Live», escrivia per WhatsApp el candidat socialista Pere Casellas. «Voleu que pengi les propostes que tenim per a Roses?», deia el regidor Joan Plana.

CAMPANYA 3.0. Aquesta és, sens dubte, la campanya electoral de les xarxes socials. Els últims dies i mesos, vaja, hem pogut veure dia a dia com els alcaldables d’arreu de la comarca penjaven fotos, vídeos, enquestes i el típic «fes-me una pregunta», als comptes de les seves xarxes socials com Instagram, Facebook o YouTube. Les xarxes socials són una eina d’allò més potent, però la pregunta és: aquesta massificació d’informació política 3.0 li agrada a l’electorat? Hi ha massa postureig o és positiu a l’hora d’augmentar la participació, potser entre els més joves? Hi ha qui en fa sàtira, com el compte de Twitter, anònim, @figadeputa, que ha fet una candidatura virtual i té com a lema «Enfonsem Figueres». No sabem si és bo o no, aquest ús, però la qüestió final es resumeix amb un hastag: #GodsaveFigueres.

Leave a Reply

avatar
   
Notificar-li