Big data al servei del turisme

0
825

En desenvolupament el Roses Lab, un dispositiu per consultar les dades d’afluència turística en temps real


 

Dades reals i en constant actualització, consultes al moment i xifres immediates i exactes. Tot això, a l’abast del sector turístic per a una bona presa de decisions. Aquesta realitat és a punt de desembarcar plenament a Roses i és una de les peces clau de la política turística del futur. La setmana passada, la regidora de Turisme de Roses, Montse Mindan, juntament amb responsables del projecte, van presentar el Roses Lab, l’eina digital que permetrà posar el big data al servei del sector turístic.

EN MARXA. Fins a dia d’avui el Roses Lab ja té pràcticament a punt un software de lectura de matrícules i un altre que permet controlar l’impacte econòmic dels esdeveniments a la ciutat. A més, s’ha desenvolupat un programari d’ocupació d’espais i aparcaments i un altre per avaluar l’accessibilitat del municipi.

Això permetrà que els empresaris puguin consultar quants espectadors hi ha en aquell moment en un concert determinat o quina és l’evolució històrica de públic en els festivals que es fan al municipi. També es podran consultar dades com ara la procedència dels visitants i quants turistes hi ha en aquell mateix moment a Roses. Tota aquesta informació serà accessible des d’un mateix portal web.

SUPORT I FINANÇAMENT. Aquest projecte s’emmarca en el PECT Girona d’innovació social i di­gital impulsat per la Diputació de Girona, la Universitat de Girona i la Fundació Salut Em­pordà. El Roses Lab compta amb un pres­su­post de 261.500 euros (un 50% pro­vé de la Generalitat, un 25% de la Diputació de Girona i un 25% de l’Ajuntament de Roses).

Durant la presentació del projecte, la directora, Marta Rodríguez, assegurava que la implantació implicaria «un canvi conceptual molt important» que permetria millorar la presa de decisions per part de les administracions i els empresaris en bases de dades reals i immediates, actualitzades de manera constant.

Per la seva banda, el consultor Marc Grijalvo considera el projecte d’intel·ligència turística com una «revolució» en l’obtenció i ús de dades i que, segons ell, convertirà Roses «en la població pionera de tot el sud d’Europa en l’ús del big data aplicat al turisme». 

De cara al futur, el municipi seguirà avançant en l’actualització de la destinació turística a partir de projectes que compten amb el finançament dels fons Next Generation. La tècnica de l’àrea de Turisme de Roses, Sara Lladó, va avançar que en aquest sentit s’explorarà la senyalització turística digital o la promoció en línia del municipi com a destinació sostenible. També es preveu avançar en l’anàlisi del big data; en la conscienciació turística; o en reptes com la implantació de la Carta Europea de Turisme Sostenible o la certificació del segell de qualitat de Roses Biosphere. Això comptarà amb una aportació de 386.000 euros. 

Leave a Reply

avatar
   
Notificar-li