
En desenvolupament el Roses Lab, un dispositiu per consultar les dades d’afluència turÃstica en temps real
Â
Dades reals i en constant actualització, consultes al moment i xifres immediates i exactes. Tot això, a l’abast del sector turÃstic per a una bona presa de decisions. Aquesta realitat és a punt de desembarcar plenament a Roses i és una de les peces clau de la polÃtica turÃstica del futur. La setmana passada, la regidora de Turisme de Roses, Montse Mindan, juntament amb responsables del projecte, van presentar el Roses Lab, l’eina digital que permetrà posar el big data al servei del sector turÃstic.
EN MARXA. Fins a dia d’avui el Roses Lab ja té prà cticament a punt un software de lectura de matrÃcules i un altre que permet controlar l’impacte econòmic dels esdeveniments a la ciutat. A més, s’ha desenvolupat un programari d’ocupació d’espais i aparcaments i un altre per avaluar l’accessibilitat del municipi.
Això permetrà que els empresaris puguin consultar quants espectadors hi ha en aquell moment en un concert determinat o quina és l’evolució històrica de públic en els festivals que es fan al municipi. També es podran consultar dades com ara la procedència dels visitants i quants turistes hi ha en aquell mateix moment a Roses. Tota aquesta informació serà accessible des d’un mateix portal web.
SUPORT I FINANÇAMENT. Aquest projecte s’emmarca en el PECT Girona d’innovació social i diÂgital impulsat per la Diputació de Girona, la Universitat de Girona i la Fundació Salut EmÂpordà . El Roses Lab compta amb un presÂsuÂpost de 261.500 euros (un 50% proÂvé de la Generalitat, un 25% de la Diputació de Girona i un 25% de l’Ajuntament de Roses).
Durant la presentació del projecte, la directora, Marta RodrÃguez, assegurava que la implantació implicaria «un canvi conceptual molt important» que permetria millorar la presa de decisions per part de les administracions i els empresaris en bases de dades reals i immediates, actualitzades de manera constant.
Per la seva banda, el consultor Marc Grijalvo considera el projecte d’intel·ligència turÃstica com una «revolució» en l’obtenció i ús de dades i que, segons ell, convertirà Roses «en la població pionera de tot el sud d’Europa en l’ús del big data aplicat al turisme».Â
De cara al futur, el municipi seguirà avançant en l’actualització de la destinació turÃstica a partir de projectes que compten amb el finançament dels fons Next Generation. La tècnica de l’à rea de Turisme de Roses, Sara Lladó, va avançar que en aquest sentit s’explorarà la senyalització turÃstica digital o la promoció en lÃnia del municipi com a destinació sostenible. També es preveu avançar en l’anà lisi del big data; en la conscienciació turÃstica; o en reptes com la implantació de la Carta Europea de Turisme Sostenible o la certificació del segell de qualitat de Roses Biosphere. Això comptarà amb una aportació de 386.000 euros.Â
Leave a Reply