Béjart Ballet Lausanne inaugurarà la 31a edició del Festival Castell de Peralada

0
867

El certamen continua  la seva filosofia i ofereix espectacles de dansa i lírica mai vistos fins ara


Aquest any el Festival Castell de Peralada torna a apostar pel Béjart Ballet Lausanne. Per primera vegada, la dansa obrirà i tancarà una edició del Festival. Les companyies Béjart Ballet Lausanne, Malandain Ballet Biarritz i Acosta Danza són les grans protagonistes d’aquest art a l’estiu. La companyia de Béjart inaugurarà el certamen amb una doble coreografia que permetrà veure el passat i el present de la companyia. Així ho van explicar durant la presentació de la 31a edició que ofereix un total de 23 espectacles entre el 6 de juliol i el 17 d’agost i que disposa d’un pressupost de 3,8 milions d’euros. L’acte va comptar amb la presència de l’Hble. Sr. Santi Vila, conseller de Cultura de la Generalitat de Catalunya; Isabel Suqué, presidenta de la Fundació Castell de Peralada, i Oriol Aguilà, director del Festival. Aguilà va destacar “l’especial mirada a les cultures francesa i basca en aquesta edició”. La presidenta de la Fundació Castell de Peralada, Isabel Suqué, va manifestar que “El Festival es diferencia perquè la lírica i la dansa en són els protagonistes. Volem reivindicar que la cultura i la música són bens preuats de tots i totes i que els hem de protegir.”

Seguint aquesta línia hi haurà el ballet La Bella i la Bèstia a càrrec del Malandain Ballet Biarritz, amb música en directe sobre la partitura de Txaikovski a càrrec de l’Orquestra Simfònica d’Euskadi, arriba per primera vegada als escenaris catalans.I clausurarà el festival amb el debut a Espanya de la nova companyia cubana de Carlos Acosta, Acosta Danza.

BÉJART BALLET LAUSANNE. L’espectacle Béjart fête Maurice arrencarà amb una coreografia de l’actual director del ballet, Gil Roman, i seguirà amb un recull de fragments de les millors aportacions coreogràfiques de Béjart. Aquesta funció té l’objectiu de retre homenatge a una de les figures més importants de la història de la dansa. Mestre i deixeble es retrobaran en un mateix escenari on establiran un diàleg a través del moviment. Primer, amb t’M et variations, la nova coreografia de Roman en què el director artístic explica a l seu director el que ha viscut la companyia durant els deu anys de la seva absència. La segona part, amb el mateix títol que l’espectacle, és un recull de fragments de joies coreogràfiques creades per Béjart com són 1789…et nous, Héliogabale ou l’anarchiste couronné, Wien, wien, nur du allein o Light, entre d’altres.

Leave a Reply

avatar
   
Notificar-li