Ample europeu a Vilamalla, aviat?

0
774

La ministra Raquel Sánchez afirma que el conveni amb la Generalitat es tramitarà de manera imminent


L’Estat es compromet a signar abans de finals d’any el conveni amb la Generalitat per fer arribar l’ample europeu a la terminal de Vilamalla. La notícia va arribar dimarts de la setmana passada per una pregunta d’ERC al ple del Senat formulada pel senador Jordi Martí. La resposta la va donar la ministra de Transports, Raquel Sánchez, que va assegurar que «la coordinació» entre el Govern i Adif per fer realitat el projecte, que arrossega anys de retard, és «excel·lent».

Sánchez va subratllar que la intenció és que el conveni, que ha de concretar exactament qui farà què, es comenci a tramitar «de manera imminent» per rubricar-lo abans no acabi el 2022.

CORREDOR MEDITERRANI. El projecte preveu que la terminal de Vilamalla sigui un punt adaptat, amb vies d’ample ibèric i internacional, per facilitar la gestió de mercaderies entre camió i ferrocarril.

La terminal intermodal de Vilamalla és una de les potes del Corredor Mediterrani a les comarques gironines. El projecte, però, arrossega anys de retard. Inclou una part que correspon a la Generalitat (adaptar la platja de vies per acollir trens de fins a 750 metres) i una altra a l’Estat (el ramal d’un quilòmetre que ha d’estendre la via d’ample europeu fins a Vilamalla, on ja hi ha habilitat un tercer rail).

La terminal de Vilamalla, situada al costat de Logis Empordà, es va construir el 1986. Actualment, la gestionen l’empresa pública Cimalsa i l’Autoritat Portuària de Barcelona (a través de la societat Terminal Intermodal de l’Empordà).

«TRISTA REALITAT». Durant la seva intervenció, el senador d’ERC Jordi Martí va subratllar que l’estesa de l’ample de via europeu a Vilamalla ha de permetre avançar cap als objectius que es fixa Europa en el transport de mercaderies per al 2030 (que marca que, aquell any, el 30% de les que circulin ho facin per ferrocarril). El senador republicà va lamentar el retard de la infraestructura «tot i trobar-se en un enclavament estratègic idoni per afavorir les exportacions cap a Europa, però la trista realitat és que ara mateix la terminal es fa servir com a aparcament provisional per a camions».

Leave a Reply

avatar
   
Notificar-li