Albera Salut és la segona ABS més ben valorada de Catalunya per part dels usuaris

0
1130

Els pacients entrevistats pel Servei Català de Salut durant l’any passat li posen una puntuació de 8,74 sobre 10


L’àrea bàsica de salut (ABS) de Peralada és la segona més ben valorada de Catalunya, segons els resultats del Pla d’enquestes de satisfacció de CatSalut (més conegudes com a Plaensa) 2018. Es tracta d’uns qüestionaris que el Servei Català de la Salut passa cada tres anys als centres d’atenció primària per valorar els serveis de medicina i infermeria familiar i comunitària.

L’any passat es van fer un total de 29.836 enquestes a 373 ABS d’arreu de Catalunya. A la regió sanitària de Girona, es van interrogar els usuaris de 41 ABS, vuit dels quals són les de l’Alt Empordà (Bàscara, l’Escala, Figueres, la Jonquera, Llançà, Peralada, Roses i Vilafant). El grau de satisfacció mitjà dels usuaris hi és de 8,06 sobre 10 i el percentatge de fidelitat, del 88,2%.

A l’enquesta hi ha 22 preguntes, en total. Es plantegen qüestions com el temps d’espera en trucades telefòniques, la facilitat per escollir el dia de visita, la puntualitat per entrar a la consulta, el soroll, la neteja, el temps que els metges dediquen als usuaris, l’atenció i el tracte que donen tant els professionals de la salut com el personal de taulell, o si es permet al pacient donar la seva opinió, entre altres. I com a colofó, es demana als usuaris quin és el grau de satisfacció global en una puntuació que va del 0 al 10, i si continuarien anant al centre sanitari en qüestió.

En la pregunta de resum que permet als usuaris valorar el grau de satisfacció global de l’ABS (que no només inclou l’assistència a l’àrea bàsica, sinó que tot el sistema sanitari, ja que ells funcionen com a porta d’entrada a tots els serveis), els usuaris puntuen l’Albera Salut amb un 8,74 sobre 10. Això converteix el centre en el segon més ben valorat de Catalunya, només per darrere del de Sallent, que ha obtingut un 8,76. Davant d’aquesta puntuació, el director gerent d’Albera Salut, el doctor Lluís Martínez, es felicita recordant que a l’enquesta del 2015 ja van quedar cinquens, i que pensaven que era difícil superar-se. «Això ens agrada, perquè de fet a qui ens devem és als usuaris», assegura. Això no obstant, admet que «hi ha coses que hem de millorar», com per exemple la puntualitat. «Ens hem de fixar que d’aquí a 3 anys, en lloc del 75%, estiguem al 90%». A més, Martínez recorda que el grau de qualitat que tenen en la prescripció de receptes farmacèutiques també és el primer de les comarques gironines des de l’octubre de l’any passat. «És a dir, som els que donem més qualitat; donem els antibiòtics correctes, els antidepressius correctes…», explica.

Pel que fa a la resta de centres de l’Alt Empordà, segueixen Peralada en el rànquing de satisfacció global, també amb notes que superen el 8, les ABS de Vilafant (8,33, i el 96,2% dels usuaris hi continuarien anant) i Llançà (8,03 i 83,3%); mentre que les notes més baixes són per la Jonquera (7,86 i 78,8%) i l’Escala (7,88 i 86,1%).

El percentatge de satisfacció més baix és, amb diferència, per la puntualitat a l’hora d’entrar a la consulta. Els catalans creuen que, de mitjana, és del 58,1%. I els més impuntuals de l’Alt Empordà són els dispensaris de Figueres (53,8%) i Roses (56,3%), mentre que els més puntuals són els de Peralada (75%) i l’Escala (73,8%).

Leave a Reply

avatar
   
Notificar-li