Accions per protegir rapinyaires i crancs

0
622

El Consorci Salines – Bassegoda ha finalitzat dues actuacions al medi natural orientades a preservar la biodiversitat del territori


El Consorci Salines – Bassegoda ha finalitzat dues actuacions al medi natural orientades a preservar la biodiversitat del territori, i amb la finalitat de protegir i afavorir el desenvolupament dels hàbitats de diverses espùcies de rapinyaires. El projecte està subvencionat per la Diputació.

A l’Espai d’InterĂšs Natural de la Garriga s’han recuperat i adequat dos trams dels camins i carrerades d’Ășs pĂșblic que s’han fet servir histĂČricament en aquesta zona protegida, i que han quedat malmesos des del gran incendi de l’estiu de 2012. La feina ha consistit en el desbrossat de mĂ©s de 1.200 m2 de garric (Quercus coccifera), l’aclarida i triturat de prop de 600 m2 amb exemplars joves de pi blanc (Pinus halepensis), 3 plafons informatius amb el disseny de la fauna de la Garriga, obra de Toni Llobet, i 16 cartells indicadors.

D’altra banda, a la finca de Fucimanya, a Maçanet de Cabrenys, s’ha aixecat una tanca texana al voltant de la bassa existent. D’aquesta manera s’evitarĂ  l’accĂ©s del bestiar bovĂ­ perĂČ tambĂ© d’altres ungulats que puguin malmetre la bassa i afectar la poblaciĂł de cranc autĂČcton, que Ă©s d’especial interĂšs per a la seva conservaciĂł.

Leave a Reply

avatar
   
Notificar-li